زاهدان-ریس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زاهدان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ مبنی بر تربیت ۱۰ الی ۱۵ میلیون حافظ قرآن در کشور طرح تربیت حافظان قران کریم از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه آغاز شده و هر ساله پس از برگزاری کلاس های آموزشی حفظ، آزمون این طرح در اسفند ماه هرسال برگزار می شود.

افزون بر ۱۲ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآنی ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛حجت الاسلام هاشم رعنایی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه برگزار شد اظهار داشت: سهمیه استان در سال گذشته، ۱۲ هزار نفر بوده که براساس ابلاغیه ثبت نام ها انجام گردید و ۷ هزار نفر در آزمون پایانی شرکت کرده و حدودا ۳۴۰۰ نفر نمره قبولی کسب کردند.

وی افزود: امسال نیز با توجه به ابلاغیه ۱۲۵۶۰ نفر در استان ثبت نام کردند که انتظار می رود ۵۰ درصد این آمار در آزمون پایانی شرکت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان زاهدان اظهار کرد: این آزمون در ۹ رشته: حفظ یک جزء (جز ۳۰)، جزء ۳۰ و یک، جزء ۳۰، ۱ و ۲، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی در مصلی های زابل، ایرانشهر و زهک و نیز مسجد طالقانی و مسجد حسینی شهرستان زاهدان به صورت همزمان ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۸ بهمن برگزار خواهد شد.

وی گفت: در زاهدان بالغ بر ۱۷۰۰ نفر و در زابل ۴۰۰۰ نفر شرکت کننده خواهیم داشت و متأسفانه آمار بقیه شهرستان ها هنوز مشخص نشده است. وی تصریح کرد: امسال پنجمین سالی است که این آزمون برگزار می شود و طی این ۵ سال ۶۳ هزار و ۳۳ نفر در این طرح در سطح استان ثبت نام کرده‎اند.

رعنایی گفت: همچنین با توجه به تفاهم نامه ای که با اداره کل زندان ها داشتیم این آزمون با حضور ۱۱۱۶ نفر در سطح زندان های استان برگزار خواهد شد. (سراوان ۵۳ نفر، ایرانشهر ۸۷ نفر، خاش ۴۵ نفر، زابل ۸۲ نفر و زاهدان ۷۵۰ نفر) وی عنوان کرد: در استان به طور کلی شرکت بانوان در این طرح چشمگیرتر است اما در بین زندانیان، آقایان حضور گسترده تری دارند.

رئیس اداره اوقاف زاهدان گفت: استان سیستان و بلوچستان در بحث تربیت حافظان قرآنی در چند سال اخیر وضعیت بسیار خوبی داشته و در دو سال نیز حائز رتبه شده و جزء سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: کلاس های طرح تربیت حافظان براساس ابلاغیه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود اما در شهرستان زاهدان به جهت نبود بقعه در زندان ها، مساجد و موقوفات مرتبط برگزار می شود.

رعنایی در پایان افزود: همچنین در طرح تربیت مربی امسال ۱۰۰ مربی برای گذراندن دوره آموزشی به قم اعزام شدند؛ این مربیان پس از این که با موفقیت دوره مقدماتی را پشت سر بگذارند برای آنها گواهینامه صادر شده و بعد از یک سال کارورزی در صورتی که تعداد آنها به حد نصاب برسد دوره تکمیلی نیز برگزار شده و گواهینامه صادر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.