قوچان- علیرضا قامتی گفت: مدیریت بحران بدون پیشگیری امکان‌پذیر نیست و متأسفانه هیچ برنامه‌ای در این زمینه پیش‌بینی‌نشده است و نیازمند توجه بیشتر و اختصاص اعتبار و تجهیزات از سوی استان است.

مدیریت بحران بدون پیشگیری امکان‌پذیر نیست

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار قوچان صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قوچان بابیان این مطلب که شاهد هماهنگی و عملکرد قابل‌قبول تیم مدیریت بحران در سطح شهرستان هستیم اظهار داشت: طبیعتاً بدون در نظر گرفتن قانون و بخشنامه‌ها هر کاری انجام دهیم منتج به نتیجه نخواهد شد و ضمانت اجرایی نیز نخواهد داشت.

وی گفت: یکی از قوانین مدیریت بحران در اختیار قرار دادن ۵ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و یک درصد از اعتبارات ادارات کل به مدیریت بحران کشور است که متأسفانه این امکان مقدر نیست.

علیرضا قامتی با اشاره به این مطلب که اولین موضوع در بحران و حوادث نجات جان انسان‌هاست تصریح کرد: متأسفانه گاهی اتفاقاتی می‌افتد که خود فاجعه است و حوادث را تشدید می‌کند که می‌توان به بحث پارکینگ‌هایی اشاره کرد که امروز به‌واسطه بالابر در سطح شهرها در حال اجرا است، که اگر آتش‌سوزی اتفاق بیافتد هرکدام از خودروها به‌واسطه داشتن بنزین بمانند بمبی عمل خواهد کرد.

وی با پیشنهاد برگزاری جلسه‌ای مشترک با فرمانداران با موضوعی مشخص در قالب کارگاهی برای ترویج قوانین افزود: امسال تگرگ، سیل و سفیدک انگور خسارات فراوانی برای کشاورزان ایجاد کرد و نوعی بحران در زندگی آنان بوجود آورد که متأسفانه بیمه‌ها نیز به نحوی مسیر را دنبال کردند که کمکی به خسارت‌دیده‌ها نشد، که جای گلایه‌ای جدی به جهت عدم همکاری دارد.

فرماندار قوچان با تشکر از دامپزشکی قوچان در جهت کنترل و پیشگیری در بیماری آنفولانزای پرندگان خاطرنشان کرد: با آمادگی و پیشگیری و برگزاری مانوری در ۷ ماه گذشته توانستیم شهرستانی ایمن در بحث این بیماری خطرناک داشته باشیم ولی انتظار است حداقل منابعی برای کمک به پیشگیری در اختیار شهرستان قرار گیرد.

وی بابیان این مطلب که در حوزه پیشگیری ضعیف نیستیم بلکه فقیر هستیم افزود: مدیریت بحران بدون پیشگیری امکان‌پذیر نیست و متأسفانه هیچ برنامه‌ای در این زمینه پیش‌بینی‌نشده است و نیازمند توجه بیشتر، کمک و اختصاص اعتبار و تجهیزات از سوی استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.