اصفهان- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی در اصفهان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی برگزار می‌شود

اصفهان میزبان دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره در ۲ در بخش صنایع دستی چوبی در بخش‌های معرق کاری، منبت کاری و نازک کاری چوب و در بخش صنایع دستی فلزی در بخش‌های شبکه بری فلز، قلمزنی(ریز قلم و سیاه قلم) و قلمزنی برجسته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محورهای جشنواره شامل: احادیث رضوی، سبک زندگی و سیره رضوی، نماز طلب باران، مناظره با پیروان ادیان توحیدی و دانشمندان، نماز عید فطر، حدیث سلسله الذهب، حرم رضوی، القاب حضرت، شهادت امام رضا(ع)، کاروان‌ها و زائران پیاده، جاده ولایت(از شلمچه تا توس) و حضور امامزادگان در ایران است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دهم اردیبهشت ماه سال ۹۶ را آخرین مهلت ارسال تصویر آثار برای شرکت در این جشنواره اعلام کرد و یادآور شد: دهم مرداد ماه سال آینده همزمان با دهه کرامت، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی در اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه با اعلام خبر برگزاری همایش علمی مقام ادبی اصفهان در اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان، اظهارکرد: این برنامه اهداف مهمی را دنبال می کند که از آن جمله می توان به شناخت و تبیین ابعاد تاریخی و خواستگاه های ادبی اصفهان، بررسی اوضاع دین در حوزه ادبیات، بزرگداشت نویسندگان بزرگ مکتب ادبی اصفهان، بررسی و معرفی آثار منظوم و نثر حوزه ادبی اصفهان و الگوسازی در جهت پیشبرد مفاهیم اشاره کرد.
حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: اصفهان در حوزه های مختلف ادبی و هنری طراز اول است و امیدواریم با برگزاری این همایش نقش و جایگاه برجسته اصفهان در حوزه ادبیات فارسی به خوبی تبیین و معرفی می شود.
وی  رونمایی از کتاب فروغ ادب، پاسداشت هنرمندان و برگزاری جلسات تخصصی در دانشگاه اصفهان را از جمله بخش های این همایش عنوان کرد و گفت: بازسازی مقبره کمال الدین اسماعیل توسط شهرداری اصفهان در خلال این همایش صورت می گیرد و آرامگاه این شاعر در مجموعه آثار گردشگری اصفهان قرار می گیرد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزاری دوسالانه جشنواره هنر توحیدی را از دیگر برنامه های این اداره کل خواند و تاکید کرد: برند هنر توحیدی ابتکار شهر اصفهان است و باید پیگیری شود.

وی بااشاره به اینکه جشنواره دوسالانه ملی هنر توحیدی در رشته خوشنویسی پنجم اسفندماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده ودر مرحله اولیه داوری ۱۶۹ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: این جشنواره با موضوعاتی نظیر ارزش‌های الهی و انسانی از نگاه ادیان توحیدی، زندگی وسیره پیامبران ادیان توحیدی، وحدت از منظر ادیان توحیدی، ایثار و فداکاری در اندیشه توحیدی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های مختلف آموزشی به شکل تئوری و عملی توسط اساتید برجسته خوشنویسی برپا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.