تقریبا یک ماه یا یک ماه و نیم است که راه اندازی شده و وقتی مخاطب به این سامانه مراجعه می کند خدمتی که می خواهد به مستضعفین داشته باشد را از سامانه آستان قدس می تواند انجام می دهد

سامانه ۸۸۸ برای آنان که می خواهند خدمتی به نیازمندان ارائه دهند

اختصاصی«قدس آنلاین»؛ «چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، فعالیت خودش را از دوشنبه آغاز کرده و افتتاحیه اش با حضور مهندس انتظاری و دکتر خاموشی که از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی است، رسما برگزار شد.
در انتهای افتتاحیه هم پرچم گنبد حضرت امام رضا(ع) را روی سن باز کردند و مداحی انجام شد. بعد هم پرچم را دور تا دور در تمام سالن ها چرخاندن و مردم تبرک جستند.»

اینها را یکی از مسئولین پرتال جامع رضوی که در این نمایشگاه غرفه ای با حال و هوای حرم آقا برپا کرده اند، می گوید. حال و هوای غرفه شان با غرفه های دیگر متفاوت است. آنقدر که لحظه ای با شنیدن صوت صلوات خاصه که از داخل غرفه به گوش می رسد حس خوب زیارت هم برایت تداعی می شود.

در مورد پرچم گنبد منور آقا علی ابن موسی الرضا که جلوه ای خاص به ورودی غرفه داده می پرسم و او می گوید؛ اولین بار است که در نمایشگاه رسانه های دیجیتال پرچم آقا را آورده ایم ،سال گذشته این نمایشگاه با پرچم امام حسین (ع) افتتاح شد،  ولی امسال اینگونه شد و بازخورد خیلی مثبت و خوبی هم داشت، به نظرم این نکته مثبت نمایشگاه بود.

سوال می پرسم که فلسفه این کار چیست؟ و پاسخ می دهد که برای تبرک و ایجاد حال و هوای معنوی در نمایشگاه پرچم را آورده اند و با اتمام ایام نمایشگاه دوباره به حرم بازگردانده خواهد شد.

برگردیم به خود نمایشگاه رسانه های دیجیتال،مسئول غرفه پورتال جامع آستانِ قدس رضوی ادامه می دهد که یکسری زیرپورتال های خوب در حوزه های مختلف فرهنگی، تبلیغی و خدماتی دارد از جمله کتابخانه دیجیتال  و یکسری خدمات ویژه آستان قدس مانند تلویزیون اینترنتی مان که پخش آنلاین حرم است و مثل کانال هایی که در فضای مجازی داریم و سامانه ۸۸۸ که برای مستضعفین است.

سوال: پخش آنلاین در صحن خاصی است؟
خیر، در قسمت های مختلف حرم است.

سوال: به عنوان یک مخاطب می توانم قسمت مورد نظرم را انتخاب کنم؟
بله.زیارت نیابتی و زیارت مجازی را داریم و بروشورهای خدمات هم آماده شده و سامانه ۸۸۸ که با رویکرد جدیدی که تولیت جدید آستان قدس و حجت الاسلام رئیسی داشتند شکل گرفته. تقریبا یک ماه یا یک ماه و نیم است که راه اندازی شده است. وقتی مخاطب به این سامانه مراجعه می کند خدمتی که می تواند به مستضعفین داشته باشد را از سامانه آستان قدس انجام می دهد و خدمات مختلف زیادی دارد. به طور مثال می خواهم به  مستضعفینی که به حرم مراجعه می کنند کمک کنم یا مثلا برای زائران که می آیند، اسکان ارزانی بتوانند درست کنند و کارهای اینگونهt یا کسانی که تا به حال به زیارت نیامدند را به زیارت بیاورند.

سوال: حضورتان در نمایشگاه چقدر مثمر ثمر بوده است؟

 ما اینجا پورتال جامع را معرفی می کنیم. آستان قدس در یک نمایشگاه انقلابی به میدان آمده، حضور پیدا کرده و نسبت به سال های گذشته حضور پررنگ تری هم دارد و حضورش حاشیه ای نیست. ما در این نمایشگاه با دوستان دیگر ارتباط برقرار کرده ایم و الان حتی متخصصین آمدند به طور مثال فردی از دبی آمده و عنوان کرده تکنولوژی جدیدی دارم و می خواهم آستان قدس از آن استفاده کند. یا فردی آینده پژوهشی کرده و علمی را به دست آورده که در آینده چطور می توان از ظرفیت رسانه های دیجیتال برای ظرفیت معنوی و تبلیغ دین و فضای حرم استفاده کرد، در اختیار ما گذاشته تا زائران بهتر زیارت کرده و بهره بیشتری ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.