استان ها: خطای پزشکی این بار در تحویل آزمایش یک بانوی اهل شهرکرد صورت گرفت و جان زنی را به خطر انداخت.

خطای پزشکی برای بانوی شهرکردی درد سر ساز شد/شکایت کنید جواب بدهیم

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته خبری مبنی بر خطای  پزشکی در شهرکرد در تحویل نادرست جواب آزمایش یک بیمار در رسانه ها منتشر شد.

در این خبر آمده است که خانم کریمی به علت شکستگی پا و گرفتگی عضلات به بیمارستان آیت الله کاشانی مراجعه و بستری می شود.

پزشکان این بیمارستان که تشخیص می دهند وی باید مرفین دریافت کند و چون این دارو خطرناک است و عوارض زیادی دارد باید قبل از مصرف آزمایش هایی نظیر نوار قلب، خون و ادرار گرفته شود که بیماری خاصی وجود نداشته باشد.

این بیمار برای انجام آزمایش به بیمارستان «هاجر» مراجعه می کند و به دلیل آنکه جواب آزمایش با تاخیر داده می شود بار دیگر به بیمارستان آیت الله کاشانی مراجعه و بستری می شود.

همسر وی جواب آزمایش را از بیمارستان هاجر تحویل می گیرد و پزشکان بیمارستان آیت الله کاشانی نیز بدون توجه به نام بیمار، داروهای فرد دیگری را به وی تزریق می کنند.

این بیمار چند روز بعد متوجه می شود که جواب آزمایشش با خانمی ۷۷ ساله اشتباه شده و پس از تماس با بیمارستان آیت الله کاشانی، مسئولان بیمارستان را نسبت به بی توجهی رخ داده مطلع می سازد.

در این راستا مسوولان بیمارستان اعلام می کنند که وی جواب آزمایش را بیاورد و جواب آزمایش خود را تحویل بگیرد.

کریمی که از پاسخگو نبودن درست مسئولان علوم پزشکی شهرکرد ناراضی است، نگران آینده خود است که مشکلی برای وی به وجود نیاید.

خبرنگار قدس آنلاین در تماس با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و صحبت با یکی از مسئولان روابط عمومی با تعجب از پیگیری روزنامه قدس در این خصوص مواجه می شود.

پس از آن با راهنمایی معاونت درمان این دانشگاه با خانم الله وردی مسئول امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تماس گرفته می شود.

الله وردی با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۵۹۰ سامانه تلفنی ثبت شکایات مردمی در حوزه درمان است، می گوید: شکایات بیمارانی که به طرح تحول نظام سلامت مربوط می شوند، به حوزه مسئولیت بنده ارسال می شود.

وی ادامه می دهد: بیمارانی که مشمول قانون طرح تحول نظام سلامت نمی شوند پس از ترخیص باید شکایت خود را به صورت مکتوب اعلام کنند.

در این راستا آقای حسینی یکی از پرسنل بیمارستان آیت الله کاشانی این اتفاق را تکذیب می کند و به خبرنگار قدس آنلاین می گوید: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد با اعلام شکایت از سوی بیماران به شکایات رسیدگی می شود، اما تاکنون اعلام شکایتی نشده است.

وی که خود را به عنوان یکی از پرسنل بیمارستان معرفی می کند، با اشاره به اینکه انتقاد کردن به هر سیستمی باعث آشکار شدن مشکلات آن سیستم می شود، ادامه می دهد: ریاست بیمارستان آیت الله کاشانی از انتقادات به خوبی استقبال می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.