مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه استکبارستیزی جوهره و اساس انقلاب اسلامی است، گفت: فرد انقلابی هیچ‌گاه دست دوستی به سوی استکبار دراز نمی‌کند.

فرد انقلابی دست دوستی به سوی استکبار دراز نمی‌کند/ رفتار برخی مسوولان در گلوگاه‌های نظام منطبق بر اهداف انقلاب نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، شعبانعلی رمضانیان عصر امروز در جمع فرهنگیان شهرستان  گنبدکاووس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز نیازمند حضور افرادی در صحنه است که انقلابی و غیور باشند، اظهار کرد: امروز همه آنان که دل در گرو انقلاب داشته و به این نظام و انقلاب ارادت دارند باید با حساسیت نسبت به رفتارهای دشمن و با غیرت انقلابی و روحیه جهادی وارد عرصه دفاع از انقلاب و ارزش‌های متعالی آن شوند و تا تحقق آرمان‌های انقلاب خسته نشوند.

وی با بیان اینکه انقلابی‌گری به هیچ وجه با عافیت‌طلبی و رفاه‌زدگی قابل جمع نخواهد بود، افزود: امروز مسوولان از عدالت و سعادت در کشور حرف می‌زنند اما هنوز با مفهوم واقعی این عبارات فاصله‌ زیادی داریم و کادر مناسب و مورد نیاز برای تحقق اهداف انقلاب و نظام را که این شعارها و آرمانها بخشی از آن هستند تربیت نشده‌اند و شاهد هستیم که برخی مسوولان در گلوگاه‌های انقلاب منطبق با اهداف انقلاب رفتار نمی‌کنند.

*عدم تقوای فردی و اجتماعی اصول انقلاب را تهدید می‌کند

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به شاخصه‌های پنج‌گانه مطرح شده در کلام رهبری برای یک فرد انقلابی، خاطرنشان کرد: اگر کسی به این اهداف پنج‌گانه پایبند نباشد از اصل و دایره کلی نظام خارج بوده و عملا ضد انقلاب خواهد بود اما موضوع انقلابی‌گری و روحیه انقلابی مربوط به افرادی است که در دایره نظام و انقلاب تعریف می‌شوند.

رمضانیان با تاکید بر اینکه در درون دایره نظام و در جبهه خودی دو دسته افراد حضور دارند، اضافه کرد: دسته اول افرادی هستند که با روحیه انقلابی و با خصلت انقلابی‌گری وارد عرصه دفاع از انقلاب شده‌اند و دسته دوم کسانی هستند که اسیر عافیت‌طلبی و رفاه‌زدگی شده و در مسیر دفاع از انقلاب خسته و ملول شده‌اند.

وی انقلابی‌گری و افرادی که دارای این روحیه هستند را واجد هفت ویژگی و شرط دانست و تاکید کرد: برای انقلابی بودن داشتن تقوا مهمترین شاخص و رکن رکین است زیرا آنچه امروز جامعه ما را می‌رنجاند و اصول انقلاب را تهدید می‌کند عدم تقوای فردی و اجتماعی برخی از افرادی است که خود را در پیشانی کار در جامعه قرار داده‌اند.

*بدون بصیرت نمی‌توان ادعای انقلابی بودن کرد

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان کشور داشتن شجاعت را دومین شاخصه انقلابی‌گری عنوان کرد و گفت: نمی‌توان کسی را انقلابی دانست در حالیکه خود را در مسیر رسیدن به اهداف انقلاب برای ضربه خوردن و هزینه دادن آماده نکرده باشد.

رمضانیان با اشاره به اینکه بصیرت سومین ویژگی افراد انقلابی است، ادامه داد: بدون بصیرت نمی‌توان ادعای انقلابی بودن کرد زیرا کسی که بصیرت ندارد توان تشخیص مصادیق را از دست داده و نمی‌تواند مفاهیم را با مصادیق خود به درستی منطبق کند و به همین دلیل گاهی با عنوان یک مفهوم درست و انقلابی در زمین دشمن بازی می‌کند.

وی صراحت داشتن و نهراسیدن از سرزنش‌ها را چهارمین و پنجمین ویژگی انقلابی‌گری دانست و تصریح کرد: فرد انقلابی آن زمان که انقلاب به حضور و موضع‌گیری او نیاز دارد با قدرت و صراحت وارد صحنه شده و استوار و با توکل بر خدا موضع گیری صریح می‌کند و از برچسب‌ها و تهمت‌های احتمالی نیز نمی‌ترسد.

* نمی‌توان مسلمان، دین‌دار و انقلابی بود اما دست دوستی به سوی استکبار دراز کرد

مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه شناخت نقشه دشمن و شیوه‌های این دشمنی ششمین ویژگی انقلابی‌گری است، افزود: رصد دقیق جبهه دشمن و تحرکات قوای آن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که اگر خود را به آن مسلح نکنیم در هر لباس و کسوتی که باشیم بدون  تردید نمی‌توانیم ادعای انقلابی گری داشته باشیم و بدون تردید در زمره عافیت طلبان قرار خواهیم کرد.

رمضانیان در تشریح آخرین ویژگی افراد دارای روحیه انقلابی‌گری، خاطرنشان کرد: استکبارستیزی ذات و جوهره انقلاب اسلامی ماست که انقلاب ما نیز خود جوهره اسلام و دین است و از آنجا که دین اساسش از ابتدا تا به انتها بر استکبار ستیزی بوده است بدون تردید نمی‌توان مسلمان، دین‌دار و انقلابی بود اما دست دوستی به سوی استکبار دراز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.