تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با ترکیبی از بهترین کشتی گیران حال حاضر این کشور با سفر به ایران در کنار هفت تیم دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی جام جهانی کرمانشاه قرار گرفته است.

گفتگوی قدس با سرپرست تیم ملی کشتی آمریکا/ به فینال برسیم رقابت سختی با ایران داریم

قدس آنلاین - گروه ورزشی - هاشم رسائی فر: تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با ترکیبی از بهترین کشتی گیران حال حاضر این کشور با سفر به ایران در کنار هفت تیم دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی جام جهانی کرمانشاه قرار گرفته است. تیمی که به ادعای کارشناسان یکی از شانس های اول حضور در فینال این دوره از رقابت هاست. فینالی که محتمل ترین حریف آمریکایی ها در آن تیم ملی کشتی ایران خواهد بود. اما در ترکیب تیم کشتی آزاد آمریکا مردی حضور دارد که سرپرستی این تیم را عهده دارست که نام و اصالتی کاملا ایرانی دارد. هومن(سید محمد علی) توکلیان، سرپرست تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابت های جام جهانی کرمانشاه است که به قول خودش از 8 سالگی به همراه خانواده اش به آمریکا سفر کرده و کشتی را در این کشور پیگیری نموده است. توکلیان علاوه بر همکاری با تیم ملی کشتی آزاد آمریکا یکی از اعضاء اتحادیه جهانی کشتی است و برنامه های زیادی را برای گسترش کشتی در دنیا به ویژه در کشورهای کم برخوردار اجرا کرده است.

*  تیم ملی آمریکا بهترین ترکیب خودش را برای مسابقات جام جهانی کرمانشاه فرستاده حتما با این ترکیب به دنبال قهرمانی هستید؟
بله تیم ملی آمریکا خیلی قوی هست و تقریبا همه ملی پوشان این تیم به جز یکی دو نفر در کرمانشاه حاضر هستند. اما همان طور که می دانید در گروه مان تیم های خیلی قوی وجود دارد و اول باید از عهده آذربایجان و روسیه بر بیاییم تا بعد به فینال برسیم.

*چقدر امید دارید از گروه سختی که دارید صعود کنید؟
ما خیلی امیدوار هستیم. به بچه های تیم گفتیم که هر کدام از آنها به فکر کشتی خودشان باشند و این را مد نظر خودشان قرار دهند که مسابقات به صورت انفرادی برگزار می شود و هر کدام سعی کنند ببرند که بعد اینجوری تیم پیروز خواهد شد.وقتی هم به  روی تشک می روند فقط به فکر بردن باشند اگر همه این طور فکر کنند امیدواریم برابر حریفان مان پیروز بشویم و از گروهمان صعود کنیم و به فینال برسیم.

*اگر در ادامه مسابقات به ایران بخورید فکر می کنید بتوانید از عهده تیم ملی ایران آن هم در کشور خودش بر بیاید؟
اگر به فینال برسیم رقابت خیلی سختی با ایران خواهیم داشت و پیش بینی می‌کنیم که این مسابقه خیلی نزدیک باشد حتی نتیجه آن می تواند 4 به 4 تمام بشود! امیدواریم کشتی گیران تیم بتوانند تا آخرین نفس کشتی بگیرند. اما همان طور که گفتم اگر ایران و آمریکا به فینال برسند رقابت بین آنها خیلی نزدیک خواهد بود.

*چقدر شانس قهرمانی برای آمریکا قائل می شوید؟
به نظر من این شانس 50 ، 50 هست. چون که تیم ایران هم خیلی قوی هست و هم از کشتی گیران خوبی برخوردار است.نظر کادر فنی تیم ملی آمریکا فعلا این است که به تیم گرجستان که اولین حریف ماست فکر کنیم و تا به فینال نرسیدم فکر نتیجه آن نباشیم . الان هر حریفی که در گروه ما هست برای صعود  شکستش برایمان مهم است.باید خیلی برای رسیدن به فینال بی تابی نکنیم چون هنوز مرحله اول مسابقات هستیم.

* قبل از حضورتان در ایران و بحث های سیاسی که بین ایران و آمریکا وجود دارد احتمال اینکه ویزا برای آمریکایی ها صادر نشود زیاد بود اما تقریبا همه کشتی گیران شما از این جریان ناراحت بودند چرا حضور در جام جهانی کرمانشاه برای تیم ملی آمریکا اهمیت داشت؟
همه کشتی گیران و کادر فنی تیم ملی آمریکا خیلی خوشحال هستند که این مسائل ویزا حل شد و میدان ورزش از سیاست دور نگهداشته شد و فرصتی به وجود آمد که در رقابت های جام جهانی حضور داشته باشند.قطعا حضور در ایران و کشتی گرفتن در جایی که علاقه مندان و تماشاچیان زیادی دارد آروزی هر کشتی گیری هست که کشتی گیران تیم ملی آمریکا نیز دوست داشتند این فرصت را از دست ندهند و بتوانند در کرمانشاه حاضر باشند.

* چی شد شما به عنوان یک کشتی گیر و یک ایرانی مقیم آمریکا سرپرستی تیم ملی کشتی این کشور را بر عهده گرفتید؟
من چندین سال است که با فدراسیون کشتی آمریکا همکاری می کنم وهمچنین ارتباط خوبی با فدراسیون ایران دارم و با آنها نیز همکاری دارم.من خودم مدیرباشگاه کشتی نیویورک هستم ؛ یکی از باشگاه های کشتی معروف دنیا که قدیمی ترین هست. من چندین سال اخیر هم با تیم آمریکا به ایران آمدم برای مسابقات جام باشگاه های جهان و در مجموع فعالیت زیادی در دنیای کشتی در آمریکا دارم.

* فکر می کنید گروه بندی رقابت های جام جهانی خوب بوده، بعضی ها معتقد بودند  ایران در گروه بندی ها دست برده است؟
راستش را بخواهید اصلا به این جور مسایل فکر نمی کنم و فکرم را به این موارد مشغول نمی کنم. قرعه کشی همه اش بستگی به شانس دارد و همان طور که می دانید آقای لالوویچ خودشان شخصا این قرعه کشی را مدیریت کردند و همه چیز بر اساس شانس اتفاق افتاد. الان آمریکا در گروه سختی هست اما به هر حال این تیم ها باید با هم کشتی بگیرند حالا این قرعه این طوری در آمده است. من هیچ وقت منفی فکر نمی کنم درباره اینکه کسی در این قرعه کشی دست داشته یا اتفاق دیگری افتاده است باید بگویم اصلا از این طور حرفها نیست مخصوصا اگر مدعی بشویم ایران در این قرعه کشی دست داشته است. من این نظر منفی را در مورد کشور ایران ندارم.

* میزبانی و استقبال ایران از کشتی گیران آمریکا را تا اینجا چگونه دیدید؟
میزبانی و استقبال ایران از کشتی گیران آمریکایی عالی بوده و بهترین بوده است همه راضی هستند از همان لحظه اول که هواپیمای ما در ایران فرود آمد تا الان همه سنگ تمام گذاشته اند. خود آمریکایی ها مانده اند و می گویند نمی‌دانیم این محبت ها را چطوری جبران کنیم همه چیز در حد بالا و خیلی عالی بوده است.

* شما به عنوان یک ایرانی که در آمریکا فعالیت دارید سبک کشتی گرفتن کدام کشتی گیر ایرانی را بیشتر از سایرین دوست دارید؟
سیستم کشتی آمریکا و ایران با یکدیگر فرق دارد همان طور که می دانید کشتی آمریکا بیشتر مبتنی بر قدرت بدنی و استقامت تنفسی است اما در ایران کشتی گیران بیشتر فنون زیبایی را اجرا می کنند. در کشتی دنیا هم کشتی گیرانی موفق هستند که بتوانند این دو حالت را با هم داشته باشند خوشحالم که می بینم کشتی گیرانی از ایران هستند که دارند به این سمت حرکت می کنند. در کل ایران کشتی گیران خوبی در دنیا دارد و من به عنوان یک ایرانی کشتی گرفتن کشتی گیران کشورم را دوست دارم. این را هم بگویم وقتی کشتی دوکشتی گیر که یک طرف آن ایران هست مساوی دنبال می شود همه چیز به غیرت دو کشتی گیر ختم می شود که خیلی خوشحالم که در این مرحله همیشه دیدم غیرت کشتی گیران ایرانی پیروز بوده است.

* شما از اعضای اتحادیه جهانی کشتی هستید. فکر می کنید آینده کشتی دنیا چگونه باشد؟
به نظر من آینده خیلی خوبی در انتظار کشتی دنیا هست مخصوصا اینکه ایران هم در این اتحادیه سهمیه ونماینده ای دارد و یکی از صندلی های مهم را آقای خادم در اختیار دارد که نظراتش برای همه مهم است و همه به آن عمل می کنند. اتفاق خوب دیگری که افتاده این است که کشورهای قدرتمند کشتی در حال حاضر دارند با هم همکاری می کنند و این ورزش را به دنیا بیشتر معرفی می کنند. پیشرفت خوبی هم در رشته های سنتی داریم که این باعث خواهد شد کشتی روز به روز رو به جلو حرکت کند.

* به عنوان یک ایرانی دوست دارید شرایط برای شما فراهم بشود که حضوری همیشگی در کنار تیم ملی کشتی کشورمان داشته باشید ؟
من در حال حاضر هم در کنار تیم ملی کشتی ایران هستم و هر کاری که لازم باشد برای پیشرفت تیم ملی کشورم انجام می دهم من یک کشتی دوست هستم و همیشه به فکر هموطنانم هستم و سعی می کنم تا جایی که می توانم به کشتی کشورم خدمت کنم. من کوچک کشتی ایران و کشورم هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.