مشهد- با مشارکت مجمع خیران سلامت بانوان خراسان رضوی «مرکز نقص ایمنی» دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

ارایه خدمات رایگان به کودکان دارای نقص ایمنی در مشهد

دانشیار دانشگاه و رئیس مرکز نقص ایمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: باتوجه به اهمیت بالای نقص ایمنی و نیاز به محلی خاص برای ارایه خدمات و مراجعه بیماران به منظور اقدامات تشخیصی، درمانی و مشاوره برای پیشگیری از تکرار این بیماری‌ها «انجمن نقص ایمنی»، تأسیس شد تا به بیماران نقص ایمنی خدمات تشخیصی،درمانی ،مشاوره و... که همه گرانقیمت هستند به طور رایگان ارایه شود.

دکتر حمید آهنچیان گفت:به دلیل نداشتن محلی مناسب برای مراجعه بیماران مشکلات زیادی در این زمینه وجود داشت که خوشبختانه به همت خیرین این مکان در اختیار انجمن نقص ایمنی خراسان رضوی قرار گرفت و از این پس خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به دفتر انجمن واقع در خیابان احمدآباد. نبش رضای ۱۲.ساختمان اورژانس حیدریان تحت پوشش خدمات این مرکز قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: کمک به بیماران برای پرداخت هزینه‌های تشخیصی، دریافت داروهای مورد نیاز و گرانقیمت، انجام آزمایش‌های تشخیصی، انجام مشاوره ژنتیک، تست ژنتیک، مشاوره حین بارداری برای خانواده‌هایی که سابقه بیمار نقص ایمنی دارند و مشاوره تغذیه ازجمله خدماتی است که با همکاری خیرین واز طریق این انجمن به طور رایگان برای بیماران انجام می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار ما که نشانه‌های نقص ایمنی چیست و خدمات انجمن شامل چه کودکانی می‌شود، اظهار داشت: به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن از ایجاد عفونت در قسمت‌های مختلف بدن جلوگیری می‌کند، ولی در صورتی که این سیستم دچار اختلال یا نقص شود منجر به بروز نقص ایمنی ومانند عفونت‌های مکرر و شدید- که گه گاه خطرناک و تهدید کننده حیات است - می‌گردد.

وی افزود:  از این رو در صورت بروز ۶ بار عفونت گوش در طی یک سال، بروز دو بار یا بیشتر عفونت سینوس ها در طی یک سال ومصرف دوماه یا بیشتر آنتی بیوتیک برای درمان عفونت وعدم پاسخ به درمان و همچنین بروز دو بار یا بیشتر عفونت ریوی در طی یک سال، اختلال در رشد وزنی و یا نداشتن رشد طبیعی بدون علت مشخص، بروز آبسه‌های مکرر و عمیق در پوست و یا سایر اعضای بدن و... خانواده  باید به نقص ایمنی کودک شک کرده و برای اقدامات تشخیصی و مشاوره و درمان به انجمن نقص ایمنی خراسان رضوی مراجعه کنید.

وی اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و همکاری با این انجمن را یک «وظیفه ملی» دانست و تصریح کرد: انجمن نقص ایمنی خراسان رضوی با هدف ارتقای سلامت کودکان و ارایه خدمات به خانواده‌های واجد شرایط روزهای زوج از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در خدمت خانواده‌ها و شهروندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.