اصفهان- روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه در یک عمل جراحی مربوط به برداشتن کیست از بدن زنی جوان در یکی از بیمارستان های خصوصی اصفهان، تنها کلیه این بیمار نیز از بدنش خارج شده است.

اشتباه پزشکی در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان محرز نیست

 به گزارش قدس آنلاین، سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره اعلام کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که این عمل جراحی، اشتباه نبوده و ما منتظر جواب آزمایش های پزشکی برای اعلام نظر قطعی در باره آن هستیم.

کیانوش جهانپور با بیان اینکه این عمل جراحی حدود یک ماه پیش بر روی یک زن ۳۸ ساله توسط یک جراح مجرب انجام شده است، اظهار کرد: این بیمار به طور مادرزادی فقط یک کلیه داشته که آن هم در محل طبیعی خود نبوده و به اصطلاح «کلیه لگنی» داشته است.

وی ادامه داد: بررسی های انجام شده حاکی است جراح هنگام برداشتن کیست متوجه دست اندازی آن بر روی کلیه شده و با توجه به اینکه کلیه قابل حفظ کردن نبوده، ناچار به برداشتن آن شده است.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمار هنگام عمل دچار خونریزی شده است، تصریح کرد: دو جراح مجرب دیگر نیز برای این عمل به کمک آمدند و جان بیمار را حفظ کردند.

وی تاکید کرد: این بیمار اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری و منتظر پیوند کلیه است و همه اقدام های لازم برای حفظ جان بیمار انجام شده است.

وی اظهارکرد: انتشار چنین اخباری بدون تأیید منابع رسمی باعث ایجاد جوی متشنج در جامعه و کاهش تمایل پزشکان برای انجام اعمال جراحی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.