اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان شیشه را شایع ترین اعتیاد در بین زنان معتاد عنوان کرد و گغت: علت آن تبلیغات دروغین در زمینه استفاده از ماده مخدر صنعتی شیشه برای تناسب اندام و لاغری است.

 استفاده زنان از ماده مخدر صنعتی شیشه برای تناسب اندام

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ سید تقی حسینی در این باره اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان یکی از مجهزترین آزمایشگاه های تخصصی مواد مخدر را دارا است و کارشناسان متخصص شاغل در این آزمایشگاه انواع آزمایش ها را بر روی مواد هایی که کشف می شوند انجام می دهند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰ آزمایش به طور میانگین در هر ماه به دستورمقامات قضایی در این آزمایشگاه این پلیس انجام می شود که نتایج این آزمایش ها در روند پرونده های قضایی تاثیر بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مذکور از جایگاه علمی برتری در سطح کشور برخوردار است عنوان داشت: مجهز بودن و استفاده از توان بالای کارشناسان در این آزمایشگاه باعث شده که پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان به دیگر استان ها و شهرستان ها در صورت نیاز خدمات ارائه کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در خصوص اینکه آیا مواد مخدر جدیدی تا کنون شناسایی شده یا خیر؟، گفت: مواد مخدر عموماً به سه دسته سستی زاها، توهم زاها و توان افزاها تقسیم بندی می شوند و تا کنون موادهای کشف شده در این سه دسته بوده و مواد ناشناخته ای نداشتیم.

این مقام مسئول عنوان داشت: اخیراً ماده مخدر جدیدی در یکی از استان ها کشف شد که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد این ماده نیز جزو دسته سستی زاها بوده و ماده جدیدی نیست.

سرهنگ حسینی عنوان داشت: خرده فروشان مواد مخدر برای جلب مشتری های خود یک سری ترکیباتی به هروئین اضافه کرده و اسم جدیدی روی آن می گذارند که این کار آنها باعث بروز خطرات در بین مصرف کنندگان می شود.

وی با بیان اینکه پلیس زمانی می تواند این گونه مواد را به عنوان مواد جدید قبول کند که ترکیبات بکاررفته در آنها ترکیبات جدیدی باشند که تا کنون چنین چیزی وجود نداشته است.

سرهنگ حسینی با اشاره به آزمایش های صورت گرفته بر روی هروئین های کشف شده گفت: یک نوع اسیدی در هروئین بکار می رود که بسیار کشنده است به طوری که اگر فردی ذره ای از آن را بخورد در همان لحظه جانش را از دست می دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه قرص های ریتالین هم به دلیل اینکه جزو دسته توان افزاها هستند می توانند نوعی مواد مخدر محسوب شوند عنوان داشت: برخی از افراد به خاطر یک باور غلط برای اینکه بتوانند بیدار مانده و بیشتر کار کنند از این قرص ها استفاده می کنند که در این خصوص باید نسبت به استفاده ازاین نوع قرص ها هشدار داده شود.

این مقام انتظامی شیشه را شایع ترین اعتیاد در بین زنان معتاد عنوان کرد و اظهار داشت: اعتیاد زنان متاسفانه نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده و  علت آن نیز تبلیغات دروغینی است که در زمینه استفاده از ماده مخدر صنعتی شیشه برای تناسب اندام و لاغری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.