یزد - مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی را باید شناسنامه حقیقی انقلاب اسلامی بدانیم هر ورق کتاب انقلاب اسلامی با نام، خدمات و فعالیت های گسترده ایشان همراه شده است .

آیت الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه حقیقی انقلاب اسلامی بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مسیح مهاجری  شامگاه  چهارشنبه در مراسم چهلمین روزدرگذشت  آیت الله هاشمی رفسنجانی درمسجد حظیره یزد اظهارداشت: هاشمی از خود گذشت تا نظام و انقلاب اسلامی زنده بماند وهمه مسائل و مشکلات را برای حفظ نظام و اعتلای مردم و میهن اسلامی به جان خرید و از ولایت و ثمرات انقلاب اسلامی دفاع کرد.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بی‌نظیر بود که جنبه‌های شخصیتی بسیاری داشت اما بسیاری از این ابعاد هنوز ناشناخته مانده وهر وقت سخن از هاشمی می شود تنها به دوران مبارزات او از قبل از انقلاب تا همراهی با امام راحل (ره) و نظام و همچنین بعد مدیریت قوی ایشان بخصوص در دوران دفاع مقدس و مسئولیت های مختلف اجرایی اشاره می شود .


مهاجری  تصریح کرد: ایشان دارای ابعاد مهم دیگری است که کمتر در بین مردم و مدیران شناخته شده که از جمله آنها باید به اجتهاد ایشان، سال ها تحصیل در حوزه علمیه درمحضر بزرگانی چون امام راحل (ره) و همچنین فعالیت در تالیف کتاب های مختلف در زمینه تفسیر و کلام پرداخت.

وی فزود: یکی از این ابعاد، بعد فقهی شخصیت هاشمی این بود که از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۴۲ به مدت ۱۵ سال در حوزه علمیه قم تحصیل کرد و در این مدت از محضر اساتید بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله محقق داماد، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بهره برد.

وی تصریح کرد: انسانی که چهار دهه مسؤولیت اجرایی داشته،‌ به طور قطع برای وی عوارض منفی هم دارد اما دیدیم که در هنگام رحلت وی موج جمعیت آمد چون زهدفروش نبود و به این مردم خدمت کرد و خدا محبت او را در قلب مردم قرار داد تا اینگونه برای او به سر و سینه زدند و باید مراقب باشیم که از این به بعد فریب تبلیغات را نخوریم.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی  گفت: آیت‌الله هاشمی اهل زهد فروشی نبود و بعد از جنگ که به عنوان رئیس جمهور به میدان آمد، با نفت ۵ دلار و خزانه خالی و با آن همه تحریم توانست کشور را اداره کند و هرگز مسؤولیت را برای پر کردن جیب خود نمی‌خواست.

مهاجری افزود: متأسفانه گاهی افراد مسؤولیت‌ها را برای پر کردن جیب و شکم خود می‌خواهند و این امر باعث شده هر چند وقت یک بار در این مملکت عده‌ای برای ۳ هزار میلیارد و ۸ هزار میلیارد با هم شریک شده و مفاسد اقتصادی درست کنند.

وی ادامه داد: تهمت‌های زیادی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زدند در حالی که ایشان اصلا دنبال مطامع مادی نبود و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و اموال خود را صرف انقلاب و اسلام کرد و تقوای الهی و بی‌اعتنایی به قدرت را از امام راحل درس گرفته بود.

مهاجری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی در ۱۰ سال عمر خود سانسور خبری شد و علیه وی مطالبی منتشر می‌کردند و حتی اجازه نمی‌دادند دفاع کنند اما از ۱۹ دی که خبر رحلت ایشان اعلام شد، رادیو و تلویزیون وارد شدند و تعریف‌ و تمجیدها که البته به حق هم بود آغاز شد و اکنون سؤوال اینجاست که چرا قبلا از آنها نمی‌گفتید و در حق آیت‌الله هاشمی جفایی شد که حقش نبود.

این مسئول خاطرنشان ساخت: در اوایل انقلاب منافقان برای آیت‌الله بهشتی، این شهید مظلوم آنگونه شایعه درست کردند که جوانان تحت تأثیر قرار گرفته و علیه بهشتی هر چه خواستند گفتند و من وقتی به ایشان گفتم عده‌ای از افراد طلب حلالیت می‌کنند، جواب داد همه را بخشیدم اما از آنها می‌خواهم از این به بعد فریب تبلیغات را نخورند.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مظلوم‌تر از بهشتی بود چون علیه وی، هم منافقین شایعه درست کردند و هم کسانی که هاشمی را نمی‌شناختند قربة الی الله سمپاشی می‌کردند، اینها درد ما است و اکنون نیز افرادی در صف مظلومیت هستند و عده‌ای علیه افراد دیگر سمپاشی‌ها را شروع کرده‌اند و نمی‌دانم چرا وقتی ما این همه مصداق در تاریخ داریم، عبرت نمی‌گیریم و مرتب و نوبت به نوبت مظلوم درست می‌شود.

مهاجری گفت: البته مظلومیت کسی که ۱۲ سال حتی سخنان او را هم پخش نکردند و مورد سانسور خبری شدید بود، باعث شد هنگامی که از دنیا رفت، مردم ایران یکپارچه به پا خیزند و تشییع جنازه‌ای به وجود آمد که در تهران ۴ تا ۵ میلیون نفر جمع شدند و پیکر وی را تشییع کردند یعنی اینکه کسانی که ایمان به خدا دارند و عمل صالح انجام دهند، خدا محبت او را در قلب مردم می‌گذارد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی  افزود : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه بر این باور بودند که  انقلاب کرده ایم که اسلام و ارزش های معنوی در جامعه حاکم شود و همین روحیه و دیدگاه متعالی نشات گرفته از تدین و ایمان بالای او بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.