میناب- فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: بحران آب در میناب باید به مطالبه ملی تبدیل شود تا اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

۶۰۰ دشت کشور در معرض بحران جدی آب / خطر بحران آب از هر جنگی برای ما بیشتر است

به گزارش قدس آنلاین، فروچاله‌های دشت میناب به یک موضوع ملی تبدیل شده و دامنه این بحران روز به روز بیشتر می شود و اگر مدیریت نشود بیم آن می رود که مشکلات زیست محیطی متعددی را برای نسلهای بعد رقم بزند.

ابوذر مهدی نخعی در باره مدیریت مصرف آب در راستای جلوگیری از بحران اظهار داشت: ما در بحث مدیریت مصرف آب ضعف جدی فرهنگی داریم و در این زمینه باید فرزندامان را از بدو کودکی و ورود به دبستان نسبت به مدیریت مصرف آب آشنا کنیم.

وی افزود: بحران آب در کشور جدی است و در استان هرمزگان و شهرستان میناب جدی‌تر احساس می‌شود.

فرماندار ویژه میناب اضافه کرد: ۶۰۰ دشت کشور با بحران جدی آب روبرو هستند و بحران آب از هر جنگی خطرش برای ما بیشتر است.

نخعی اعلان خطر کمبود آب و تبیین اهمیت این مایه حیات به نسل جدید را ضروری دانست و عنوان داشت: باید نسل با فرهنگی را در خصوص مدیریت مصرف آب وارد جامعه کنیم که آب را درست مصرف کنند و مانند نسل گذشته نباشند.

وی گفت: خشکسالی به نوعی برای ما رحمت بود و مسؤولان را متوجه بحران کمبود آب ساخت و بحران آب میناب به مطالبه استانی و کشوری تبدیل نشده است چراکه این مشکل باید به مطالبه ملی تبدیل شود تا اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

به گزارش فارس، در این همایش کارشناسان امور آب استان هرمزگان در زمینه ارائه راهکارهای مدیریت مصرف آب، وضعیت منابع آب شهرستان، مراحل تصفیه آب، تولید محتوای مدیریت مصرف آب و هزینه مصرف آب مطالبی را بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.