حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلباسی انقلاب اسلامی را بهترین‌ بستر برای رشد و تعالی معرفی کرد و گفت: متأسفانه گاهی توقف و چه‌بسا بازگشت به عقب مشاهده می‌شود که از آن قبیل می‌توان حُبّ به مال‌اندوزی، ربودن حق دیگران و شکستن حریم‌ها در جامعه اشاره کرد.

نقش مستقیم عملکرد مسؤولان در معنویت‌گریزی مردم

به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسیانگیزه معنوی را به‌عنوان برترین هدف از ایجاد انقلاب اسلامی در ایران معرفی کرد وگفت: این انقلاب ندایی برای بازگشت به ارزش‌های انسانی و اسلامی همانند عدالت، ایثار و مبارزه با استکبار و از این قبیل بود که هم‌اکنون شاهد شکوفایی آن هستیم.

مسؤول امور مراکز تخصصی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اثر معنویت انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس نمیان شد، اظهار داشت: با نگاه به تاریخ ۸ سال جنگ تحمیلی و مشاهده معنویت در قالب شهادت، می‌توان ایثار و جانبازی مردم ایران را به وضوح مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شرایط مطلوبی را برای رشد و تعالی مردم کشور فراهم کرده است، عنوان کرد: با وجود اینکه مردم بابصیرت ایران توانسته‌اند مراتب سعادت را تا حد زیادی پشت سر بگذارند، اما هنوز تا رسیدن به قله رستگاری فاصله زیادی باقی مانده است که همت این مردم و همکاری مسؤولان را می‌طلبد.

مردم نتوانسته‌اند ارزش‌های انقلاب را پاس بدارند

حجت‌الاسلام والمسلمین کلباسی خاطرنشان کرد: گاهی نوعی توقف و چه‌بسا بازگشت به عقب نیز مشاهده می‌شود که از آن قبیل می‌توان حُبّ به مال‌اندوزی، ربودن حق دیگران، شکستن حریم‌ها و سخت‌گیری‌های نابجا در مسأله ازدواج اشاره کرد.

وی افزود: همه این رنگباختگی‌های فرهنگی حاکی از این است که هنوز ملت ایران نتوانسته است از بستری که انقلاب اسلامی برای سعادت آن‌ها به ارمغان آورده بود به خوبی استفاده کنند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت به تبیین برخی عوامل تضعیف معنویت در کشور پرداخت و ابراز داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم ایران نسبت به حفظ معنویت علاقه‌مند هستند، اما نابسمانی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ضعف عملکرد آموزش و پرورش و رسانه‌ها، اختلاس ها و باندبازی‌ها به شکل‌های مختلف به‌شدت توانسته است در معنویت‌گریزی مردم اثر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.