مشهد- بیش از ۱۶۰ دانش‌آموز مشهدی در طرح ستاد استقبال از زائر شرکت کردند که پس از طی کردن دوره آموزشی در کیوسک‌های راهنمای زائر به زائران و مسافران نوروزی ارائه خدمت خواهند کرد.

۱۶۰ دانش آموز مشهدی خود را برای میزبانی زائران و مسافران نوروزی آماده کردند

به گزارش قدس آنلاین، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه توجیهی خادمان افتخاری راهنمای زائران در نوروز ۹۶ در فرهنگسرای زیارت مشهد با بیان اینکه ما به عنوان خادم حضرت رضا(ع) فعالیت می‌کنیم، ابراز کرد: اینکه امروز ما در خدمت ولایت بوده را مدیون دعاها و تربیت مادرانمان هستیم.

غلامرضا بصیری پور ادامه داد: اینکه شما دانش‌آموزان از این سن در خدمت ولایت قرار گرفته و توفیق پیدا کردید که به زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) خدمت کنید توفیق با ارزشی است که والدین شما نقش به سزایی در آن داشتند.

وی با بیان اینکه بارگاه منور امام رضا(ع) مختص ایرانیان نبوده و مربوط به همه مسلمانان و شیعیان جهان است، عنوان کرد: اما این افتخار نصیب ما ایرانیان به خصوص مشهدی‌ها شده که میزبان بارگاه منور هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این مطلب که طبق روایات مشهد شهر بهشت است، بیان کرد: قرآن کریم سه صفت را برای شهر بهشتی بیان می‌کند اول اینکه لغو و بیهودگی در این شهر شنیده نشده، گناه دیده نشده و هیچ کسی هم دروغ نمی‌گوید، اینکه شهر ما این ویژگی‌ها را ندارد مقصر اصلی خودمان هستیم.

وی یادآور شد: مشهد از ابتدا روستایی به نام نوغان سناباد بوده که حضرت رضا(ع) در آن حضور پیدا می‌کنند بنابراین این شهر از نظر آرمانی و حقوقی شهر امام رضا(ع) بوده به همین جهت است که هروقت می‌خواهیم نام مشهد را به زبان بیاوریم باید مقدس را نیز به آن اضافه کنیم.

بصیری‌پور تصریح کرد: در گذشته تنها ۱۶ هزار نفر در شهر مشهد زندگی می‌کردند اما امروبیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افتخار همجواری با حضرت رضا(ع) را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: افتخار ما در شهر مشهد خدمت به زائران است، همه عنوان می‌کنند که خادم حضرت رضا(ع) هستند اما باید معنا درست خدمت را بدانند به طور مثال یک راننده تاکسی، یک مدیر و ... به یک نحوی به زائران خدمت میکنند.

وی ادامه داد: زمانی که یک زائر از یک شهر یا کشور دیگری وارد شهر مشهد می‌شود باید احساس کند که وارد شهر امام رضا(ع) شده و پس از خروج از این شهر خاطره خوبی از این شهر و مردم آن در ذهن‌اش باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.