بیرجند- رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در خراسان جنوبی  ۸ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۵۰۰  متقاضی کارگاه اقتصاد مقاومتی  پرداخت شده است.

۸ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کارگاه های اقتصاد مقاومتی  پرداخت شد

محمد زهرایی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در تحقق اصول اقتصاد مقاومتی مردم و دولت در کنار یکدیگر تأثیر گذار هستند و برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از تولیدات داخلی حمایت شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در خراسان جنوبی  ۸ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۵۰۰  متقاضی کارگاه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه ها در زمینه پرورش شتر، پرورش آبزیان، انواع ماکیان (بلدرچین، بوقلمون و ...) پرورش قارچ خوراکی، زنبور عسل، صنایع تبدیل (زرشک، عرق گیری و گیاهان دارویی) بوده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی از متقاضیان این کارگاه ها حمایت هایی از قبیل هماهنگی برای صدور مجوز فعالیت و حمایت در زمینه بازاریابی انجام می دهد.

زهرایی یادآور شد: در بحث محرومیت زدایی مناطق محروم در خراسان جنوبی ۶ دهستان شوسف، میغان نهبندان، درح سربیشه، قهستان درمیان، پترگان زیرکوه و منتظری طبس در طرح پیشرفت و آبادانی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در کل کشور تاکنون ۳ تا ۴ استان در بحث پیشرفت و آبادانی پیشرو هستند که‌ یکی از آنان خراسان جنوبی است تصریح کرد: طرح پیشرفت و آبادانی در ۴ حوزه فرهنگی، سلامت، زیرساخت و عمرانی و احیای قنات اجرایی می شود.

این ها بخشی از پروژه های محرومیت زدایی بوده که مسئولان استانی در راستای اجرایی کردن فرمان رهبری، به ثمر نشانده اند.

 امید است انجام این طرح ها ادامه یابد چراکه چشم روستاییان زیادی در انتظار کمک های مسئولان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.