یزد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: کشور ایران از نظر جاذبه های گردشگری در رتبه دهم و به لحاظ درآمد گردشگری هم در رتبه ۵۵ جهان قرار دارد.

کشور ایران از نظر جاذبه های گردشگری رتبه دهم جهان را دارد

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دانش یزدی صبح پنج شنبه در نخستین همایش ملی گردشگری مدیریت فرصت و جاذبه ها در یزد اظهارداشت: این همایش می تواند فرصت خوبی باشد برای اینکه  که ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان بهتر شناخته شود و برای بهبود صنعت گردشگری در استان این همایش فرصت مناسبی است.
وی افزود: استان یزد در ایجاد بوم گردی رتبه نخست کشوررا دارا می باشد و باید در حوزه سفرهای الکترونیکی این صنعت اقدامات ویژه ای را انجام دهد.

 این مسئول تصریح کرد: بخش قابل توجهی از گردشگرانی که به ایران سفر می کنند گردشگران فرهنگی و تاریخی هستند و بیشترین افزایش گردشگری را در بخش گردشگران باستان شنانی و مهاجرجویی داشته ایم.

 رییس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این مراسم گفت: ۱۸۵مقاله به دبیرخانه همایش در استان ارسال شده که از این  تعداد ۱۴۶ مقاله برای این همایش مورد پذیرش قرار گرفته است و از مجموع مقالات پذیرش شده ۴۰ مقاله بصورت سخنرانی در این همایش ارائه و مابقی نیزدر قالب کتابچه ای چاپ خواهد شد.
سعید عابسی اظهارداشت :گردشگری پایدار، درمانی وسلامت، بازاریابی و برندینگ گردشگری، مدیریت، اقتصاد و کارآفرینی در گردشگری، گردشگری دینی و معنوی، گردشگری خاص، جایگاه منابع انسانی در گردشگری، کاربرد فناوری های نوین در گردشگری، آثار باستانی، میراث فرهنگی و گردشگری و یزد شناسی و گردشگری از جمله محورهای این همایش مذکور است.
وی افزود: سال ۲۰۱۷ بعنوان سال گردشگری پایدار نامگذاری شده است که در قالب این شعار ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و زیستی سفر بصورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر این همایش تصریح کرد: همایش گردشگری ملی مدیریت فرصت ها و جاذبه ها با هدف رونق گردشگری به مدت دو روز در استان یزد برگزار می شود و برگزاری سه میزگرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری ایران و جاذبه‌های گردشگری یزد را از جمله برنامه های این همایش است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.