تبریز- فرماندار ملکان با بیان اینکه یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و فرآوری کشمش، ضایعات این محصول است،گفت: برای اولین بار از این پس ضایعات کشمش در ملکان فرآوری می شود.

ضایعات کشمش برای اولین بار در ملکان فرآوری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدباقر خانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از طریق بخش خصوصی دو واحد فرآوری ضایعات در ملکان راه اندازی شده که قادر است روزانه بیش از ۱۰تن ضایعات کشمش را تبدیل به فراورده های خوراکی و کمپوست کند.

وی گفت: از این ضایعات ۱۰نوع محصول و مشتقات کشمش تولید و روانه بازار مصرف می شود.

فرماندار ملکان با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۶۰ هزار تن انگور در ملکان تولید می شود، افزود: متاسفانه تنها ۷ واحد تولیدی و بسته بندی کشمش در شهرستان وجود دارد که فعالیت آنها هم در زمینه تمیز کردن و بسته بندی کشمش است.

خانی خاطر نشان کرد: در شهرستان ملکان در ۴ فصل بهار برگ و غوره، تابستان انگور تر،پاییز کشمش و در فصل زمستان فخری و دوشاب می توان به بازار مصرف فرستاد که متاسفانه واحدهای تبدیلی در این زمینه ایجاد نشده است.

وی افزود: این شهرستان با در اختیار داشتن ناحیه و شهرک صنعتی در ۲۰۰هکتار با تمام زیر ساخت ها آماده سرمایه گذاری است و بخش خصوصی می تواند در زمینه صنایع تبدیلی از جمله کشمش سرمایه گذاری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.