معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران در نشست بین‌المللی افغانستان بر لزوم مشارکت کشورهای منطقه در مشورت‌های صلح پایدار افغانستان تاکید و آمادگی کشورمان برای کمک به روند صلح را اعلام کرد.

آمادگی ایران برای کمک به روند صلح در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین، اجلاس مشورتی شش‌جانبه در خصوص وضعیت افغانستان و روند صلح در آن کشور با میزبانی دولت روسیه و با شرکت نمایندگان ویژه و مقامات ارشد کشورهای روسیه (برات چیکوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات چندجانبه خزر)، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، چین، پاکستان و هند در وزارت امور خارجه روسیه در مسکو برگزار شد.

هیات نمایندگی کشورمان به ریاست ابراهیم رحیم‌پور معاون وزیر امور خارجه در امور آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدارسیون روسیه در این اجلاس شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این جلسه رویکردهای منطقه‌ای به وضعیت امنیتی افغانستان و فعالیت‌های گروه‌های ترورریستی در منطقه را بررسی و اقدامات مناسب برای تقویت روند صلح و آشتی ملی در افغانستان با دولت آن کشور را مورد بررسی قرار دادند و توافق کردند که تلاش‌ها برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایی تکفیری و همچنین مشورت‌ها برای صلح پایدار در افغانستان و براساس اصول مشخص برای بازگشت گروه‌های مخالف مسلح افغانستان به زندگی مسالمت‌آمیز را تشدید کنند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان نیز در این جلسه بر لزوم مشارکت کشورهای منطقه در این مشورت‌ها تاکید و آمادگی کشورمان برای کمک به روند صلح در افغانستان را اعلام کرد.

در پایان این جلسه بیانیه نشست منتشر شد و شرکت‌کنندگان توافق کردند دور بعدی‌ مشورت‌ها با مشارکت دیگر کشورهای همسایه افغانستان و کشورهای آسیای میانه برگزار شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.