قم- رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه دشمن در صدد کمرنگ نشان دادن دستاورد های نظام است بیان کرد: از نظر پیشرفت نظامی و علمی وضعیت ما با گذشته به هیچ قابل مقایسه نیست.

دشمن در صدد کمرنگ نشان دادن دستاورد های نظام است/حرف های زیادی برای گفتن در جهان داریم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح های مدیریت شهری قم مصوب سفر مقام معظم رهبری افزود:در دوران طلایی رهبری آیت الله خامنه ای پس از امام راحل، کشور گام های بزرگی در همه رشته ها برداشت.

وی ادامه داد: یکی از ترفندهایی که دشمنان می خواهند به جوانان القا کنند این است که نظام از نظر علمی هیچ کاری نکرده است.

محمدی گلپایگانی اضافه کرد: در حالی که طبق آماری که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ارائه داد، ایران یکی از قدرت های علمی در جهان و رتبه اول منطقه است که تعداد دانشجویان نسبت به سال ۱۳۵۷، ۲۵ برابر و تعداد اعضای هیات علمی نیز با ۸۰ هزار عضو، ۱۱ برابر شده است.

وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته رتبه نوآوری کشور ۱۱۳ بود که در حال حاضر این رتبه به ۷۸ رسیده و ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: دشمنان فهمیده اند که هر تصمیمی در منطقه بدون حضور ایران به جایی نمی رسد.

وی تصریح کرد: از نظر نظامی وضع ما با گذشته قابل مقایسه نیست و به یقین اگر دشمنان قسم خورده ما یک درصد احتمال پیروزی می دادند تا الان ما را نابوده کرده بودند.

وی ابراز امیدواری کرد: روزی روزگاری باشیم و ببینم که ما حرف اول را در منطقه می زنیم.

وی به توانمندی های نظامی ایران اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با توجه به همه اشتغال هایی که دارند فرماندهی کل قوا را شخصا و بالمباشره انجام می دهند و در این زمینه نائب و قائم مقام ندارند و هفته ای یک روز را به جلسه با فرماندهان نظامی اختصاص می دهند.

قم مستحق خدمات بیشتری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های عمرانی که درقم افتتاح شد نیز اشاره کرد و افزود: این طرح ها نشان دهنده این است که خدمات بسیار ارزشمندی درطول مدت کوتاه انجام شده، ولی استان قم نیازمند خدمات و طرح هایی بیش از این است.

محمدی گلپایگانی با تاکید بر ادامه روند ساخت و افتتاح سایر طرح های تصویب شده در سفر رهبر معظم انقلاب به قم، گفت: باید این ظرفیت در قم ایجاد شود که زائران مشکل سکونت نداشته باشند و بتوانند حداقل ۱۰ روز در این شهر بمانند.

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیتی که قم دارد، این شهر مستحق خدمات بیشتری است.

وی به استقبال باشکوه مردم قم از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت:کمتر سراغ داریم که رهبر معظم انقلاب در سفرهای استانی ۱۰ روز در یک استان بمانند، اما طولانی شدن سفر ایشان به دلیل اهمیت قم و احترام به مردم ولایتمدار آن بود.

وی با اشاره به این که زیربنای شهر قم از زمان ورود مذهب تشیع ساخته شده، گفت: مردم این شهر پای عقایدشان ایستادند و علمای بزرگی تربیت کردند که از افتخارات قم هستند.

وی افزود: امروز از این پایگاه عظیم حوزه علمیه قم با ظرفیتی حدود ۸۰ هزار تن از طلاب علوم دینی، اساتید بزرگ، هزاران مجتهد در رشته های مختلف، فقه، فلسفه، کلامی و رشته های دیگر علوم قرآنی پرورش پیدا کردند و علمای زیادی نیز پرورش پیدا خواهند کرد.

محمدی گلپایگانی با بیان این که حضرت معصومه(س) خورشید قم است، بیان کرد: مردم قم در گذشته پذیرای فرزندان حضرت فاطمه(س) بودند و امروز ستارگان فراوانی گوشه و کنار این شهر هستند که می توان به وجود بیش از ۲۰۰ امامزاده در قم اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.