منابع سوری از شکست مجدد حملات تروریست‌های تکفیری به شهر درعا و موفقیت نیروهای ارتش در تقویت کمربند امنیتی اطراف فرودگاه استراتژیک کویرس در شرق حلب خبر دادند.

شکست پنجمین روز حملات تکفیری‌ها به «درعا» + نقشه

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات خود در چندین محور حومه  درعا ادامه می‌دهند و مواضع و تحرکات تروریست‌ها هدف حملات مستمر ارتش قرار دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش، تجمعات تروریست‌های جبهه النصره را در محله‌ها و مناطق «النازحین، کوم الرمان و تل شهاب» در درعا و حومه آن به شدت گلوله‌باران کردند که در نتیجه آن،‌ده‌ها تروریست کشته و یا زخمی شدند و تعدادی از استحکامات آنها منهدم شد.

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی به نقل از منبعی در شهر درعا که آن را نظامی توصیف کردند، گزارش دادند که اتاق موسوم به عملیات «الموک» در اردن، دستوراتی برای سرکردگان گروه‌های تروریستی در درعا ارسال کرده و بر ضرورت توقف حملات این گروه‌ها تاکید کرده‌ است، حملاتی که نام آن را به زعم خود «الموت و لا المذله»(مرگ و نه ذلت) نامیده‌اند،‌اما این گروه‌ها این دستورات را نپذیرفته‌اند.

پنجمین روز حملات بی‌حاصل تکفیری‌ها به درعا

به گفته این منبع، اتاق الموک دستورات خود را برای سرکردگان گروه‌های تروریستی در درعا از طریق اتاق موسوم به عملیات بنیان مرصوص فرستاده که این اتاق آن نپذیرفته و بر ادامه حملات تروریستی به درعا پافشاری کرده است، این منبع دلایل مستقیم مخالفت اتاق الموک با این حملات را بیان کرده و احتمال داده است که همکاری «هیئة تحریر الشام»(گروه‌های تروریستی همپیمان جبهه النصره) با گروه‌های وابسته به آنچه «الجیش الحر» خوانده می‌شود، خشم اتاق الموک در اردن را برانگیخته است.

آنچه به المرصد السوری موسوم است، به هلاکت 32 تروریست در جریان حملات شکست خورده‌ آنها به محله المنشیه در شهر درعا از جمله یک سرکرده نظامی اعتراف کرده است،‌دو تروریست وابسته به جبهه النصره هم با دو خودروی بمب‌گذاری شده، خود را منفجر کردند، امروز همچنین یکی از تروریست‌های تکفیری به نام «محمد الفراج» سعودی‌الاصل در اطراف محله المنشیه به ضرب گلوله ارتش سوریه به هلاکت رسید.

نبرد ادعایی تروریست‌های تکفیری با عنوان «الموت و لا المذله» در حالی وارد پنجمین روز خود شده است که تکفیری‌ها در رسیدن به اهدافشان ناکام مانده‌اند، آنها تنها چند متر از سمت جنوب محله المنشیه جلو رفته‌اند که با حجم آمادگی، تجهیز و تعداد تروریست‌های شرکت‌کننده متناسب نیست.

ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه حلب، آزادسازی شهرک شویلخ

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش در ادامه عملیات خود در حومه شرقی حلب، شهرک «شویلخ» واقع در شرق فرودگاه نظامی کویرس را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کردند. این شهرک از مهمترین استحکامات گروه تروریستی داعش در منطقه به سبب حفر تونل‌ها و سنگرهای متعدد از وی داعشی‌ها و مرتفع بودن آن نسبت به مناطق دیگر به شمار می‌رود، شویلخ همچنین بر شهرک حمیمیه مشرف است که به طور مستقیم بر فرودگاه نظامی کویرس مشرف است.

در محور «الباب» هم گروه‌ تروریستی داعش، منطقه «دوار تادف» در جنوب الباب را پس از درگیری با گروه‌های موسوم به سپر فرات مورد حمایت ترکیه، پس گرفت. یک منبع در سپرفرات به سایت مخالفان موسوم به المرصد گفته است نیروهای سپرفرات هرگز نمی‌توانند شهر الباب را به سیطره خود درآورند مگر آنکه ارتش سوریه به سمت تادف و بزاعه پیشروی و راه امدادرسانی به داعش را به طور کامل قطع کند که این کار را ارتش انجام نداده و با توقف پیشروی، به سمت جنوب یعنی دیرحافر حرکت کرده است.

از سوی دیگر تروریست‌های داعشی مستقر در منطقه الخفسه، بار دیگر آب شرب شهر حلب را تنها پس از کمتر از 20 ساعت از پمپاژ آنها قطع کردند. منابع سوری تاکید کردند به زودی منطقه الخفسه از لوث تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد تا مشکل آب برای همیشه حل شود.

ادامه حملات تکفیری‌ها به کفریا و الفوعه

در ادامه حملات تروریست‌های تکفیری به شهرک‌های محاصره شده کفریا و الفوعه، دست‌کم یک غیرنظامی بی‌دفاع به ضرب گلوله یکی از تک‌تیراندازان تروریست به شهادت رسید و یک نفر دیگر زخمی شد.

خاطر نشان می‌شود مردم این شهرک‌های مقاوم که همچنان در محاصره و در معرض حملات بی‌وقفه گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارند، اخیرا با برقراری تجمع اعتراضی از طرف‌های ذیربط درخواست کرده بودندبرای نجات نها از محاصره ظالمانه تحمیل شده از سوی تروریست‌ها بر این دو شهرک فورا اقدام کنند، به گفته ساکنان کفریا و الفوعه، به سبب محاصره و حملات مستمر تروریست‌ها و مانع‌تراشی آنها در برابر ورود کمک‌های انسانی که بیش از چهار ماه است کمکی وارد نشده، و کمبود شدید ساده‌ترین عناصر زندگی، اوضاع انسانی فاجعه‌باری بر این مناطق حاکم شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.