معاون سیاسی کل سپاه گفت: طرح آشتی ملی یک ابزار سیاسی برای بازگشت به درون حاکمیت از ناحیه فتنه گرانی است که دنبال پرداخت هزینه اشتباه خود نیستند.

سردار سنایی‌راد: فتنه‌گران هزینه اشتباه خود را نپرداخته‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه وجود نیروهای جوان و پرشور در این نمایشگاه ما را به یاد تلاش بی وقفه بسیجیان در جبهه ها می اندازد به موضع مطرح شده در رسانه ها با عنوان آشتی ملی اشاره کرد و گفت: طرح آشتی ملی یک ابزار سیاسی برای بازگشت به درون حاکمیت از ناحیه فتنه گرانی است که دنبال پرداخت هزینه اشتباه خود نیستند. در سال 88 اتفاقی افتاد که در آن اتفاق فتنه ای توسط عده ای معدود در برابرنظام صورت گرفت.

سنایی راد ادامه داد: فتنه گران نتیجه انتخابات را زیر سوال بردند و 8 ماه فرصت سوزی در انتخاب را به کشور تحمیل کردند که پاسخش نیز توسط مردم در9 دی صورت گرفت.

معاون سیاسی کل سپاه با عنوان اینکه امروز عده ای تصور می کنند که با بکارگیری عنوان آشتی ملی می توانند مردم را به خود متصل و نظام را متقاعد به همراهی خود کنند و این در حالی است که هیچ مشکلی بین مردم نبوده است، اضافه کرد: آشتی ملی زمانی مطرح است که در بدنه مردم اتفاقی افتاده و تجزیه ای صورت گیرد و منازعه در سطح مردم انجام شود همانند شرایطی که در سوریه وجود دارد. در سوریه نظام سیاسی برای بازگرداندن ثبات نوعی امتیاز به دیگرانی می دهد که ادعایی داشته و از نظام جدا شده اند لذا برای بازگرداندن آن ها آشتی ملی را مطرح کرده است اما در کشور ایران چنین موضوعی مطرح نیست. قبل از انقلاب در شرایطی که مردم انقلاب کرده بودند شریف امامی بحث آشتی ملی را از ناحیه رژیم مطرح کرد و در واقع یک اقدام برای فریب مردمی بود که می دانستند از حاکمیت فاصله گرفته اند اما امروز کسانی که از مردم و نظام جا مانده اند ایده ای را مطرح کرده اند که نوعی شگرد برای بزرگ نمایی خودشان و وصل کردن خود به عقبه مردمی ندارند.

وی در همین زمینه افزود: تنها راه پیش روی فتنه گران عذرخواهی از مردم و برائت از اشتباه خود است که ظلم بزرگی به نظام کردند.

سنایی راد مخدوش کردن وجاهت مردمی و دموکراتیک نظام را خسارت بزرگی از جانب فتنه گران دانست و گفت: این کار آن ها زمینه ساز طمع بیگانه و حضور ضد انقلاب در عرصه های میدانی در کشور بود و برای اولین بار این پیام به دشمنان داده شد که می توانند از اختلاف داخلی برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند.

وی با عنوان اینکه افرادی که در عرصه دفاع در شرایط نابرابر قرار دارند قهرمان و مظلوم هستند، عنوان داشت: بسیجیان در زمان جنگ عملکرد قهرمانانه داشتند. در فتنه 88 اتفاقی همانند جنگ دفاع مقدس تکرار شد و بسیجیانی که تجربه حضور در یک آشوب شهری و اجتماعی را نداشتند با انگیزه، بصیرت و اخلاص وارد میدان شده و مانند مجاهدان در میدان بهترین عملکرد را ایفا کردند.

سنایی راد در پایان گفت: بسیجی ها پشتوانه ای برای مدافعان انقلاب و مجموعه های امنیتی و نظامی بودند و حضور آن ها این بهانه را از فتنه گران گرفت که خود را مردمی جلوه دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.