رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه باید زمینه مشارکت حداکثری را در جامعه فراهم کرد، گفت: انتخابات فرصتی برای بیان توانمندی کاندیداها است.

انتخابات باید فرصتی برای بیان توانمندی کاندیداها باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی اصغر جمعه ای بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام(ره) با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در برخی از استان ها ضمن بیان اینکه انتخابات باید فرصتی برای بیان توانمندی های افراد باشد، ابراز داشت: کاندیداها در انتخابات باید به گونه ای رفتار کنند تا زمینه مشارکت حداکثری برای همه افراد فراهم شود و کاندیداها از این فرصت استفاده کنند تا با رعایت اخلاق مداری و پرهیز از تخریب کاندیداهای رقیب، جامعه به سوی امیدواری گرایش پیدا کند.

وی افزود: مهم ترین بحث در انتخابات، تامین امنیت عمومی مردم و شعب اخذ رای است و معتقدیم اگر می خواهیم زمینه مشارکت عمومی در جامعه تقویت شود باید همه مسئولان و افراد ذی صلاح در تامین این مهم کوشا باشند چرا که معتقدیم با ایجاد امنیت روانی اعتماد عمومی نیز پدیدار خواهد شد لذا در ابتدا باید کوشید تا امنیت روانی در جامعه برقرار شود.

مردم بالاترین سرمایه نظام

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور و برای ایرانیان مقیم در ۱۴۰کشور جهان به صورت همزمان برگزار خواهد شد، ابراز داشت: ۵۳ الی ۵۵ هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و ۶۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی سطح کشور پیش بینی شده است واین در حالی است که مشکلی برای تعداد افراد کاندید در شهرها وجود ندارد.

جمعه ای با بیان اینکه اعتماد مردمی بالاترین سرمایه اجتماعی است که موظف هستیم از این دارایی ارزشمند پاسداری و حمایت کنیم، تصریح کرد: میزان رای ملت و رای ملت حق الناس است لذا باید در انتخابات پیش رو به نحوی گام برداشت که حقی از افراد زایل نشود لذا این مهم  می طلبد که مسئولان از امکانات اجرایی خود در راستای صیانت از اعتماد مردمی استفاده کنند و کاملا بی طرف در این بین رفتار کنند.

وی افزود: یکی از مواردی که به سلامت انتخابات ضربه می زند شایعات و تهمت به رقبای انتخاباتی است چرا که در این بین افراد سودجو با بهره گیری از آشوب جریان های سیاسی خود را در کشور اجرا می کنند که همان اهداف منافقان و گروه های تکفیری است که از این طریق می کوشند تا انقلاب و نظام را تضعیف کنند لذا در انتخابات پیش رو هوشیاری همه جانبه مسئولان و مردم یک ضرورت به شمار می رود.

تبلیغات باید اعتماد عمومی را به خود جلب کند

دبیر ستاد انتخابات کشورنیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم در جامعه مهیا است، ابراز داشت: برگزاری یک انتخابات سالم در سایه رعایت قانون فراهم خواهد شد که در این بین بی طرفی برگزار کنندگان و ناظران انتخابات می تواند در یک نظام مردم سالاری دینی در جامعه بسیار نقش آفرین باشد.

علی پورعلی مطلق در ادامه تصریح کرد: چاپ و انتشار تعرفه ها بر اساس آخرین آمار سرشماری واجدان شرایط رای دهنده و بر اساس قانون و آمار ثبت احوال خواهد بود لذا بدین منظور برای انتخابات سال ۹۶چاپ ۲۰۰ میلیون تعرفه آغاز و ۱۰ قلم ملزومات مربوط به انتخابات با امنیت بالا در ستاد انتخابات کشور در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه باید شرایط حضور حداکثری را درانتخابات فراهم کرد، افزود: رقابت کاندیدا همیشه امری بود که در انتخابات کشور وجود داشت اما در این بین باید این نکته را در نظر گرفت تبلیغات کاندیدا به ابزاری برای تخریب و تهمت و در نهایت نفوذ بیگانگان منتهی نشود بلکه باید کوشید با تبلیغات سازنده اعتماد عمومی را نسبت به انتخابات در کشور ایجاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.