زهرا احمدی‌پور در حاشیه نمایشگاه ملی صنایع دستی با اشاره به تنوع فرهنگی که در کشور وجود دارد گفت: این تفاوت‌ها، خلق محصولات متنوع را به همراه دارد و ما پی ایجاد بازارچه های صنایع دستی هستیم.

بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی شکل می گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و هفتیمن نمایشگاه  ملی صنایع دستی،  زهرا احمدی پور همچنین با بیان اینکه بخش اعظمی از استقبال‌هایی که از این نمایشگاه ها می‌شود به توجه مردم برمی‌گردد که تنایل به شناخت تولیدات بخش‌های مختلف کشور دارند، گفت: «این موضوعات در کنار هم موزاییک ایران را تشکیل می‌دهد و باعث معرفی فرهنگ ایران می‌شود.»

رییس سازمان میراث فرهنگی در ادامه عنوان کرد که نمایشگاه‌ها درگاه معرفی محصولات  و فرصت مغتنمی است که ما سعی می‌کنیم از همه استان‌ها در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند و این تنوع را ارائه دهند.

احمدی پور با اشاره به محدودیت‌هایی که در بحث دائمی شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی وجود دارد، گفت: «در حال تدارک رویدادهای بیشتری برای برگزای نمایشگاه‌ها هستیم. این اتفاق می‌تواند نمایشگاه ها را از فصلی به ماهانه تبدیل کند و در کنار آن پیش‌بینی شکل‌گیری بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی را داریم که روی اعتبار آن  هم پیش‌بینی خوبی صورت گرفته است.» احمدی‌پور همچنین به نقش صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی توضیح داد که تمرکز خوبی روی راه اندازی این بازارچه ها گذاشته شده است و ظرف ماه‌های آینده شاهد راه‌اندازی  فروشگاه‌های زنجیره‌ای صنایع دستی که به شکل دائمی خواهیم بود. رییس سازمان صنایع دستی با اشاره به هماهنگی‌ که با دیگر دسنگاه‌ها و سازمان‌ها انجام شده تاکید کرد: «قرار است رویدادهای سازمان‌ها رصد شود و به ازای هر رویدادی که در سازمان‌ها برگزار می‌شود نمایشگاه های صنایع دستی هم حضور داشته باشند.»‌

او همچنین با تاکید به دستور رییس‌جمهوری برای بیان دستاوردها گفت: «حتما در آینده در تهران فروشگاه دائمی ۳۱ استان را خواهیم داشت و در هر شهرستان نمایشگاه دائمی هر استان را برگزار می کنیم. همچنین در کنار آن بحث فروش مجازی را در دولت به صورت جدی دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از طریق استفاده از فضای مجازی فرصت انتقال صنایع دستی را هم در داخل و هم خارج از کشور داشته باشیم.» او افزود: «این موجب می‌شود هنرمندان ما به واسطه بازار فروش جدید کیفیت تولید را بالا ببرند. در کنار آن تولید بیشتری صورت گیرد.» احمدی‌پور همچمین درباره اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: «پیش‌بینی بر این است که اگر بخواهیم در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شویم و به جوامع محلی کمک کنیم صنایع دستی یکی از ارکان آن است. از این منظر تکلیف جدی به عهده سازمان است که بتوانیم صنایع دستی ر ا تقویت کنیم. ‌ «

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.