وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ کس نمی تواند در هیچ نقطه از کشور با وضع قانونهای محلی مانع فعالیت های فرهنگی شود.

وضع قوانین محلی نمی تواند مانع از فعالیت های فرهنگی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سید رضا صالحی‌امیری عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه در یاسوج با بیان این مطلب افزود: مبنای ما در کشور برای اجرای صحنه ای در حوزه موسیقی شرع و قانون است.

وی با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اجرای قانون و شرع در حوزه موسیقی است، تصریح کرد: موسیقی ابعاد مختلفی مانند موسیقی سنتی، آیینی، مقامی، محلی و ابعاد دیگر دارد که در تاریخ این سرزمین ریشه دارد.

صالحی امیری اظهار داشت: موسیقی بخشی لاینفک از فرهنگ ملی ما و زبانی برای بیان بخشی از نیازها و دردهای جامعه است.

وی افزود: موسیقی یک نیاز جامعه است و جامعه ایران در ادوار تاریخی با این هنر انس گرفته و با آن زیسته است.

وزیر ارشاد کشور تصریح کرد: موسیقی بخشی از مصرف فرهنگی جامعه به خصوص نسل جوان است و در چند ماه گذشته همانند قبل فعالیت موسیقی در کشور به مفهوم اجرای زنده وجود دارد.

وی بیان داشت: نکته مهم و قابل تاکید این است که وزارت فرهنگ و اراشد اسلامی صرفا در موسیقی خلاصه نمی شود و  این بحث را من انحرافی می دانم و به نوعی بازی سیاسیون در زمین فرهنگ تلقی می کنم.

صالحی امیری با بیان اینکه مرکز ومرجع اصلی تولید، توزیع و مصرف موسیقی در ایران صدا و سیما است، گفت: صدا و سیما با ظرفیت ۵۳ درصد تولید، توزیع ومصرف موسیقی ایران را دارد.

وی افزود:۲۵ درصد موسیقی مربوط به موسسات مجاز موسیقی در سطح کشور، ۲۱ درصد مربوط به دانلود از شبکه های اینترنتی اجتماعی و یک درصد نیز اجرای زنده موسیقی در سطح کشور است.

صالحی امیری تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها در موسیقی خلاصه نمی شود ضمن اینکه این فعالیت به طور جاری در مسیر خود قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.