اردبیل- بارش برف که از روز گذشته تمامی محور های استان اردبیل را فرا گرفته موجب انسداد ۲۳۰ راه روستایی، سقوط بهمن و همچنین تلف شدن تعدادی از دام های روستائیان شد.

برف در اردبیل کولاک کرد/۲۳۰ راه روستایی مسدود شد

به گزارش قدس آنلاین، سقوط بهمن در محور اردبیل-سرچم  شامگاه پنجشنبه این مسیر  را مسدود کرد و از آنجا که بیشترین بارش ها در خلخال گزارش شده است این شهرستان نیز به دلیل سقوط بهمن و بارش برف سنگین با بحران مواجه شده است.

راه مواصلاتی ۲۳۰ روستا مسدود است

مدیرکل حمل و نقل و راهداری جاده‌ای استان اردبیل در همین راستا از انسداد راه ارتباطی ۲۳۰ روستا خبر داد.

علی رحمتی با بیان اینکه سقوط بهمن شب گذشته منجر به انسداد راه اردبیل-سرچم شد افزود: این مسیر تا پیش از بامداد روز جمعه با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی اظهار کرد: از شب گذشته در محورهای مواصلاتی استان تاکنون ۴۰۰ تن شن و نمک برای بازگشایی و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از یخبندان پخش شده است.

وی افزود: به دلیل حجم بارش ها تا صبح جمعه راه ارتباطی 230 روستا مسدود شده است که تلاش برای بازگشایی بسیاری از این راه های روستایی ادامه دارد.

سقوط بهمن جان ۳۰۰ گوسفند را گرفت

گزارش های رسیده از شهرستان خلخال حاکی از آنست که سقوط بهمن در روستای مورستان از توابع بخش مرکزی خلخال موجب آسیب به سه نفر از اهالی این روستا و تلف شدن ۳۰۰ راس گوسفند شده است.

فرماندار شهرستان خلخال در همین راستا توضیح داد: سه نفر از اهالی این روستا که گوسفندان را برای نوشیدن آن به کنار ودخانه برده بودند گرفتار بهمن شده و زیر آوار برف مدفون کرده بود.

فریدن بابایی تصریح کرد: اهالی روستا به محض وقوع حادثه متوجه شده و این ۳ نفر را از زیر آوار برف بیرون کشیدند اما این بهمن سبب مصدوم شدن یک نفر از اهالی روستا از ناحیه پا شدو ۳۰۰ راس از گوسفندان روستاییان را تلف کرد.

فرماندار خلخال گفت: موج جدیدی از برف و سرما در راه این شهرستان بوده و به همین دلیل اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در آماده باش کامل برای رویارویی با هرگونه وضعیت سخت هستند.

خلخال بیشترین بارش

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به میزان بارش ها در سطح استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش برف از شهرستان خلخال با ۲۴ سانتیمتر و بعد از آن در مشگین‌شهر با ۱۰ سانتیمتر گزارش شده است که البته میزان بارشها در محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای برف‌گیر و کوهستانی بیشتر است.

علی دولتی‌مهر افزود:‌ در حال حاضر با ریزش هوای سرد از عرضهای شمالی به منطقه دمای هوا کاهش یافته و بارش برف همراه با باد تند در استان جریان دارد که این سامانه تا حوالی ظهر جمعه در مناطقی از استان حاکم خواهد بود.

وی تصریح کرد: شدت بارشها در نواحی منتهی به استان گیلان و در بیله‌سوار، بخش موران شهرستان گرمی، شهرستان نمین، هیر و فرودگاه اردبیل و بخشهایی از شهرستان خلخال بیشتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: با خروج این سامانه از عصر جمعه از سطح استان هوایی بسیار سرد و یخبندان در جمعه شب و صبح شنبه هفته آینده حاکم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.