کرمان - جانشین ستاد بحران استان کرمان شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آسیب دیدن سد بافت را تکذیب کرد وگفت: طی بارش های اخیر حجم آب سد بافت به ۳۴ میلیون متر مکعب رسیده و هنوز به مرحله سرریز نرسیده است.

حجم بارش ها در پنج شهرستان کرمان به اندازه کل سال زراعی گذشته بوده است

به گزارش قدس آنلاین ابوالقاسم سیف الهی گفت: با توجه به بارندگی های سه شبانه روز گذشته در استان کرمان بویژه در شهرستان های غربی، شمالی و جنوبی حجم بارش ها در پنج شهرستان به اندازه کل سال زراعی گذشته بوده است.

وی یادآورشد: با توجه به برودت هوا، راهدارخانه ها و پرسنل مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در قالب ۴۲ اکیپ راهداری، ۸ اکیپ پشتیبانی و با ۴۰۰ نفر پرسنل راهدار در کلیه جاده ها و گردنه ها با عملیات برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام نموده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به تلاش های جمعیت هلال احمر استان نسبت به امداد جاده ای با همکاری پلیس راه، اورژانس، فرمانداران، بخشداران و دهیاران اشاره و تصریح کرد: براساس آخرین گزارشات، تعدادی روستا در منطقه بخش گلستان شهرستان سیرجان و همچنین برخی از منازل منطقه هماشهر که بدلیل طغیان آب در معرض خطر بودند، براساس تصمیم ستاد بحران شهرستان تخلیه گردیدند.

سیف الهی با اشاره به اینکه اکیپ های عمرانی با مدیریت فرمانداری سیرجان در حال ترمیم سیل بندها می باشند، خاطرنشان کرد: عمده بندهای آبخیزداری و سدهای استان کرمان طی بارش باران در چند روز گذشته آبگیری شده و آب پشت سدها وضعیت مناسبی دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و باران در مناطق مختلف استان کرمان ادامه دارد، گفت: بارش ها مجدد بعد از یک هفته در استان کرمان با ورود سامانه بارشی به کرمان آغاز خواهد شد.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با تاکید براینکه حجم آب سدهای استان بر اثر بارش های اخیر افزایش یافته است، افزود: حجم آب سد بافت ۳۴، سد جیرفت ۱۴۳ و سد نساء بم ۱۴۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

سیف الهی از قطع ارتباط با ۵۰ روستای کوهستانی بافت و ۶۷ روستای کوهستانی و عشایری در منطقه رابر بدلیل طغیان رودخانه ها خبر داد و یادآورشد: در صورت عدم امکان ارتباط زمینی طی ۴۸ ساعت آینده، به محض فراهم شدن امکان ارتباط هوایی، خدمات رسانی به ساکنین این مناطق صورت می پذیر

وی با تاکید براینکه بر اساس برآوردهای اولیه برف و باران ۷۲ میلیارد تومان به زیرساخت های آب، برق و راه این استان خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: میزان خسارت به بخش های کشاورزی، قنوات، دامپروری، عشایر و منازل مسکونی نیز متعاقبا بررسی و اعلام می گردد.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به اینکه عشایر منطقه ارزوئیه نیز بدلیل قرار گرفتن در معرض سیل دچار خسارت شده اند، تصریح کرد: اکیپ های جمعیت هلال احمر استان و فرمانداری نسبت به امدادرسانی اقدام نموده اند.

سیف الهی گفت: حداقل برای ۳ هزار واحد مسکونی در شهرستان های رابر و بافت جهت دریافت تسهیلات بانکی پیش بینی به عمل آمده است تا مردم بتوانند نسبت به بازسازی و نوسازی ساختمان های آسیب دیده اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه بارش باران به ۱۰ دهنه پل در جنوب و غرب استان خسارت وارده کرده است، افزود: خسارت ناشی از بارندگی در کرمان بیشتر به زیرساخت هایی همچون راه، برق، کشاورزی و ساختمان های مسکونی بوده است.

جانشین ستاد بحران استان کرمان شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آسیب دیدن سد بافت را تکذیب کرد و یادآورشد: سد بافت هنوز به مرحله سرریز نرسیده است.

سیف الهی تصریح کرد: طی بازدیدهای بعمل آمده از پل های جاده ای منطقه رابر، در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.