یزد - ستاد پدافند زیستی استان در مورد گزارش یک مورد ابتلا به انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان با صدور اطلاعیه ای گفت: جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و شرایط تحت کنترل است.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد  تحت کنترل است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، در پی احراز ابتلای یک مورد از پرندگان به انفلوآنزای فوق حاد در یکی از روستاهای حاشیه شهر یزد، این ستاد با تشکیل جلسه فوق‌العاده و متعاقب آن بسیج امکانات و نیروهای مرتبط، اقدامات لازم برای کنترل و عدم شیوع این بیماری را صورت داده و شرایط اطمینان بخشی را فراهم کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: همچنین مراحل قرنطینه منطقه و معدوم سازی طبق مقررات زیست محیطی در حال انجام بوده که پیشرفت خوبی داشته است.

ستاد پدافند زیستی در اطلاعیه خود گفت :شهروندان با رعایت نکات بهداشتی در مواجهه احتمالی با پرندگان، پیشگیری‌های لازم را داشته باشند، ضمن این اینکه یادآور می‌شود هیچگونه مورد ابتلای این بیماری به انسان در استان و کشور گزارش نشده است.

در این اطلاعیه از همشهریان و اصحاب رسانه استان یزد خواسته شده تا اخبار مربوط به موضوع را از منابع رسمی و ستاد پدافند زیستی استان دنبال کنند و هرگونه موارد مشکوک ابتلا یا جابجایی و فروش سیار پرندگان را به دامپزشکی استان منعکس نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.