ایلام- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شعار آشتی ملی که توسط برخی از سران فتنه عنوان می شود، کلید واژه فتنه جدیدی در فضای کشور است.

آشتی ملی کلیدواژه فتنه جدیدی در فضای کشور است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام  اظهار داشت: حمایت رژیم آمریکا از سران فتنه، خیانت و وابستگی آنها را به دشمن ثابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در فتنه ۸۸  حضور داشته اند، بزرگترین خیانت را در حق امام، انقلاب و نظام اسلامی کرده اند، افزود: فتنه گران که امنیت ملی کشور را به خطر انداختند و زمینه دخالت بیگانگان و دشمنان کینه‌توز را علیه ایران فراهم کردند و اتحاد و انسجام ملت را خدشه‌دار کرده اند، حق اظهار نظر در مسائل کشور را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه شعار آشتی ملی توسط نخست وزیر رژیم خائن پهلوی برای مقابله با امام و انقلاب اسلامی مطرح شد، بیان داشت: سران فتنه فراموش نکنند پرونده خیانت آنها مفتوح است و یکی از مطالبات جدی مردم ایران محاکمه و اشد مجازات برای آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی به آن کسی که شعار آشتی ملی را عنوان می‌کند اشاره کرد و یادآور شد:  آقای فتنه گر در راهپیمایی غیرقانونی ۲۵ خرداد سال ۸۸ با کمال وقاحت اغتشاش و تظاهرات خشونت‌آمیز را برای فشار به رهبری را تنها راه می‌داند و این یاور خائن به امام در اوج اغتشاشات ارازل و اوباش می‌گوید ما باید  توان بگذاریم به هر قیمتی، رهبری را از تخت پایین بکشیم.

وی ب ابیان وی در تاریخ ۲۲ تیرماه ۸۸ نیز می‌گوید این ولایت فقیه یک امر غیر عقلانی است، خاطرنشان ساخت: سران فتنه باید از رهبری و مردم تشکر کنند که با حصر آنها بیشترین ارفاق در حق آنها اعمال شده است و اگر محاکمه شوند کمترین مجازات آنها اعدام است چرا که رفتار آنها در حوادث پس از انتخابات و مدیریت فتنه ۸۸ طبق قانون اساسی و قوانین جزائی نظام جمهوری اسلامی، اشد مجازات است، ظاهرا این افراد از رافت و رحمت رهبری و ملت سوء استفاده می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در عرصه اقدام و عمل اشاره و تصریح کرد: اصولاً اقتصاد بیمار و ناتوان معلول عدم اراده جدی مسؤولان به ویژه تیم اقتصادی دولت در عدم اتکای به توانمندی و ظرفیت‌های داخلی است و اعتقاد به روابط اقتصادی با جهان به ویژه دولت‌های غربی و فروش بیشتر نفت، عملاً انگیزه‌ای به اقتصاد مقاومتی که بر مقاوم سازی اقتصاد و فعال کردن بنگاه‌های تولیدی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق در میان مسؤولان وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی گله‌مندی رهبر عزیز از عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مسؤولان اجرایی را مایه شرمساری دانست و تأکید کرد: باید مسؤولان اجرایی نسبت به عدم اجرائی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مردم و رهبری پاسخگو باشند، چرا پس از گذشت سه سال و نیم از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اثر محسوسی در شکوفایی اقتصاد مشاهده نمی‌شود، چرا ورود کالاهای قاچاق هنوز بالاترین مقدار را دارا است و اراده‌ای برای برخورد جدی بر واردکنندگان آن دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است اما اقدام و عمل در حد شعار ماند، گفت: به عقیده کارشناسان تحقق اقتصاد مقاومتی نه تنها راه حل مشکلات اقتصاد بیمار ایران است بلکه زمینه را برای داشتن اقتصاد مقاوم و حرکت به سمت رشد و توسعه ایجاد خواهد کرد، متاسفانه با این حال همچنان داشتن اقتصاد مقاوم و پویا در حد شعار مانده است و در برنامه‌ریزی‌ها اثری از آن دیده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: در چند سال اخیر واژه اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی کشور وارد شد از آن به عنوان داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌های داخلی و تحریم‌های خارجی نام برده می‌شود تا تحریم، کاهش قیمت نفت و بحران‌ها نتواند بر اقتصاد ایران اثرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی افزود: اقتصاد مقاومتی از منظر رهبر معظم انقلاب، یعنی اقتصادی درون‌گرا و برون‌زا و اقتصادی مقاوم و رو به رشد است.

وی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب در بهمن ماه سال ۹۲ نیز بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشتمل بر ۲۴ بند و تکیه بر تولید ملی و ظرفیت‌های داخلی اقتصاد مردمی و دانش بنیان را ابلاغ کردند تا نقشه راهی برای تحقق آن و برون رفت از مشکلات اقتصاد ایران باشد، بیان داشت: ایشان به نحوه اجرای اقتصاد مقاومتی انتقاد داشته و به خاطر اهمیت آن نام سال جاری را" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "تعیین کردند تا گام جدی در این زمینه برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: در این مدت باقیمانده تا پایان سال ۹۵ نشانی از اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود هر چند دولت اقداماتی را انجام داده اما این اقدامات در حد اقدامات جاری بوده و متأسفانه آن طور که بتواند اقتصاد ایران را مقاوم و مشکلات را حل کند، نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی تصریح کرد: شعار آشتی ملی که توسط برخی از سران فتنه عنوان می شود، کلید واژه فتنه جدیدی در فضای کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.