بیرجند- امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر در جامعه ایثارگری نباشد، قرآن و نماز خواندن تنها کافی نیست، افزود: فاطمه (س) علی(ع) شهدا، ولایت همه ایثار داشته و جامعه ای که می‌خواهد راه شهدا را ادامه دهد، باید ایثار را مد نظر قرار دهد

جامعه ای که می‌خواهد راه شهدا را ادامه دهدباید ایثار را مد نظر قرار دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند در جمع مردم نمازگزار این شهرستان  با بیان اینکه نظام اسلامی ما شعایی از خورشید انقلاب رسول الله است، اظهار داشت: جامعه باید ایثارگری داشته باشد گاهی لازم نیست زیاد حرف زد بلکه باید در عمل تنها ایثارگری را داشته باشیم.

وی گفت: مردم ما در 22 بهمن با حضور پرشور خود را مراسم راهپیمایی عظمت آفریده و اگر می‌خواهیم راه انقلاب، راه اهل بیت ادامه داشته باشد، باید ایثارگری را سرلوحه خود قرار دهیم ، باید ایثار بین همه حاکم باشد.

امام جمعه  بیرجند با بیان اینکه اگر در جامعه ایثارگری نباشد، قرآن و نماز خواندن تنها کافی نیست، افزود: فاطمه (س) علی(ع) شهدا، ولایت همه ایثار داشته و جامعه ای که می‌خواهد راه شهدا را ادامه دهد، باید ایثار را مد نظر قرار دهد.

وی بیان داشت: در جامعه باید با مردم با احساس صحبت کنید و انقلابی بودن، متدین بودن تنها با ایثار است باید در جامعه حقیقیت را بگوییم و سیاستمداران نباید به گونه‌ای فکر کننند که تنها برای رای باشد، آنها در جامعه باید تنها به فکر مردم باشند وحق مردم را فدای رای نکنند.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: یکی از موضوع های جامعه بحث یارانه است که در حال حاضر 73 میلیون نفر در جامعه یارانه می‌گیرند در حالی که باید برخی از این جمعیت هیچ نیازی به گرفتن یارانه نبوده و از سویی دیگر برخی مردم نیاز به دریافت یارانه دارند.

رضایی بیرجندی گفت: چرا دولت و مجلس شورای اسلامی قدمی نسبت به برخی مشکلات از جمله دریافت یارانه افراد توانمند برنمی‌دارند باید جلوی برخی رفتار گرفته شود زیرا پیامبران هم برای حقیقت تلاش کردند و در حوزه سیاست، اقتصاد، مسائل اجتماعی در جامعه نیاز به ایثار است.

وی با اشاره به کاهش عمر ازدواج‌ها اظهار داشت: عمر ازدواج در کشورهای اروپایی به 7 تا 10 سال رسیده ودر کشور ایران هم متأسفانه بین 5 تا 7 سال است و طبق آمار زنان مجرد 7 میلیون نفر و آمار مردان مجرد 9 میلیون نفر است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی برپایه ایثار استوار است، گفت: از شروط پایه گذاری حکومت اسلامی خدمت به مردم بوده و نام ما به قدرت لایزال الهی و به پشتوانه ملت مومن استوار است و قله‌های عشق ما تنها شهدا هستند زیرا فرهنگ غرب تنها به دنبال لودگی است و باید نگاه زیبای دین را بهتر اجرایی کرد.

رضایی بیرجندی افزود: مردم مسئولان، ستاد امر به معروف، بسیج همه موظف اند با هرگونه ابتذال بی توجهی به دستاوردهای امام و شهدا مقابله کنند و در برابر افرادی که دل به غرب فرهنگ بستند،به ایستند، زیرا غرب به دنبال نابودی بشر است و ما تا آخر با این فکار مقابله وخواهیم ایستاد.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با مردم تبریز اظهار داشت : رهبری انقلاب اسلامی در این دیدار به درستی فرمود: ملت ایران با افرادی که حرمت قیام اما حسین(ع) را نگه نداشته و به مقابله با بسیج  پرداختند آشتی نمی‌کنند و رهبری اختلاف سلیقه را یک بحث و گناه فتنه گران را بحث دیگری عنوان کردند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: شهادت آیت الله فضل الله محلاتی، از مناسبت‌های هفته است و روحانیت باید همیشه در صحنه باشد اگر بخواهیم نظام اسلامی، انقلاب باشد، باید حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم حضور پر رنگ و روحانیت در مسائل اجتماعی حضور داشته باشند.

رضایی بیرجندی افزود: روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی،کودتای انگلیس، همایش حمایت از انتفاضه فلسطین از دیگر مناسبت‌های هفته است و حرف اول و آخر ما دفاع از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین است و این  روزها انقلاب بحرین هم وارد ششمین سال می‌شود.

مردم انقلابی شهرستان بیرجند از سخنان دیروز استاندار خراسان جنوبی مبنی بر اینکه رقصیدن زن و مردم لطمه ای به اسلام وارد نمیزند، به شدت خشمگین بوده و شعارهایی مبنی بر استاندار استفعاف، استعفا، مرگ بر فتنه گر، را سر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.