گیلان- بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید ۹۰ کیلومتر در ساعت که از ساعت ۷ صبح روز جمعه در بخش هایی از استان گیلان و شهر رشت شروع به باریدن کرده است تا ظهر روز شنبه ادامه دارد.

همت مسئولان و مردم گیلان در مهار بحران برف

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از مشاهدات میدانی در شهر رشت حاکی از این است  از همان دیشب ستاد مدیریت بحران با حضور همه مدیران اجرایی استان و شخص دکتر نوبخت در استانداری دایر است و لحظه به لحظه مشکلات استان را رصد میکنند و پیش بینی های لحظه ای را جهت مهار بحران برف در سطح شهرستانهای گیلان عملی میکنند..

بازدید میدانی استاندار گیلان و فرماندار رشت از نانوایی ها و تامین آرد آنان جهت پخت شبانه روزی ، بازدید اعضای شورای شهر رشت از مشکلات شهر رشت ، حضور نمایندگان مجلس در ستاد بحران فرمانداری رشت ، اطلاعیه جالب شهرداری منطقه سه رشت مبنی بر جذب مشارکت مردم برای کمک به برفروبی محلات ، درخواست پلیس گیلان از رانندگان جهت جلوگیری از سفرهای غیر ضروری، و جلوگیری از پارک خودروها در خیابان اصلی و فرعی از جمله مشاهدات خبرنگار ماست.

استقرار ماشین‌آلات راهداری در ۳ محور شریانی رشت

رئیس اداره راه و شهرسازی رشت در گفتگو با خبرنگار ما به در اختیار داشتن یکسری ماشین‌آلات راهداری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سالانه از ماشین‌آلات مذکور به منظور طرح‌های راهسازی استفاده می‌شود.

غلامعلی نیک‌فهم به جدا شدن راهداری از راه و شهرسازی از ابتدای مهرماه امسال اشاره کرد و افزود: نبود اعتبارات یکسری مشکلات را برای راهداری ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در بارش برف در خدمت شهروندان باشیم، تصریح کرد: ماشین‌آلات راهداری رشت در سه محور شریانی این شهرستان استقرار پیدا کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی رشت استقرار ماشین‌آلات راهداری این شهرستان را در راهدارخانه سراوان در محور امامزاده هاشم (ع) ـ رشت، پلیس‌راه رشت ـ آستانه‌اشرفیه و پلیس‌راه رشت ـ انزلی عنوان کرد.

نیک‌فهم، باز نگه‌داشتن راه‌های اصلی را اولویت راهداری خواند و بیان کرد: پس از بازگشایی راه‌های اصلی، محورهای فرعی بازگشایی می‌شود.

وی به استفاده از امکانات بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: ماشین‌آلات بخش خصوصی باید با تجهیزات راه و شهرسازی پیوند داشته شود تا بتوانیم برف‌روبی را با موفقیت انجام دهیم.

هیچگونه بحرانی نداریم

معاون هماهنگی و عمرانی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه فضاهای مجازی مردم را نگران نکنند گفت:در حال حاضر هیچگونه بحرانی نداریم و بیش از  ۴ هزار نفر امدادگر ، راهدار، پلیس ، مردم ، سازمانهای خصوصی و تشکل های مردم نهاد در خدمات رسانی به مردم در سطح شهر آماده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.