تبریز- نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر راه در بندهای مختلف است گفت: این استیضاح فقط به خاطر این تصادف نیست بلکه وزیر کارنامه قابل قبولی ندارد و باید نسبت به عملکرد ضعیفش پاسخگو باشد.

استیضاح وزیر راه و شهرسازی عمل به وظیفه قانونی نمایندگان است/ وزیر کارنامه قابل قبولی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مجلسی ها یکشنبه در یک جلسه علنی قرار است وزیر راه را استضاح کنند و این نخستین استیضاحی است که مجلس دهم تجربه می کند. آخوندی یک بار دیگر در مجلس نهم استیضاح شد ولی با رأی مخالفان استضاح در سمتش ابقا شد. محمداسماعیل سعیدی در باره این استضاح گفت: موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ۱۳ بند جمع‌بندی شده،البته تعداد افراد متقاضی استیضاح نیز زیاد بوده و هر کدام پرسش‌هایی مرتبط با بندها را در روز استیضاح بیان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در بندهای مختلف بوده که یکی از بندها موضوع قطار و بند دیگر مرتبط با عضویت فرزند وزیر راه و شهرسازی و خانواده وی در برخی شرکت‌هاست، افزود: برخی از نمایندگان ابهاماتی در خصوص فرزند وزیر راه و شهرسازی دارند که موضوع را در بندهای استیضاح عنوان کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: استیضاح وزیر راه و شهرسازی عمل به وظیفه قانونی نمایندگان است که مردم ما را انتخاب کرده‌اند و ما به دنبال روشن‌سازی برخی از ابهامات بوده تا بتوانیم احقاق حقوق مردم را انجام دهیم.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در روز استیضاح باید جوابگوی ۱۳ بند ابهامات باشد و طبیعی است که اگر توضیحات وزیر بر مبنای مستند و قانع‌کننده باشد نمایندگان نیز قانع خواهند شد.

سعیدی با اشاره به اینکه برخی تلاش می‌کنند استیضاح را سیاسی جلوه دهند، تصریح کرد: این استیضاح سیاسی نبوده و یک استیضاح فنی است و نمایندگان در حوزه تخصصی، کاری و اجرایی ابهاماتی دارند و موضوعات سیاسی اصلاً مطرح نیست.

وی بیان داشت: پیش‌بینی از استیضاح روز یکشنبه وزیر راه و شهرسازی دو بعد دارد که بعد اول بسته به قانع کردن و استناد وزیر از پرسش‌های مطرح شده است و بعد دیگر عدم قانع شدن از پاسخ‌های وزیر راه که برای هر کدام تصمیم جداگانه خواهیم گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌بینی می‌شود روز استیضاح با حضور حداکثری نمایندگان برپا خواهد شد و در نهایت رای نمایندگان نتیجه نهایی از صحبت‌های وزیر را خواهد داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جان باختن تعدادی از مردم آذربایجان در فاجعه قطار تبریز و سمنان در ایستگاه هفت خوان سمنان، گفت: این حادثه مردم تبریز را متاثر کرد و مردم خواستار پاسخگویی وزیر در این زمینه هستند.

وی بار دیگر تاکید کرد: استیضاح وزیر فقط به خاطر این تصادف نیست بلکه وزیر کارنامه قابل قبولی ندارد و باید نسبت به عملکرد ضعیفش پاسخگو باشد.

گزارش فارس حاکی است، پنجم آذر در پی تصادف قطار سمنان ـ مشهد با قطار تبریز ـ مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان ۴۹ مسافر زائر امام رضا(ع) در آتش سوختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.