اصفهان- رییس مرکز اداره پیش بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اول مهر ماه سال جاری تاکنون ۲۵.۳ میلی متر بارندگی را در شهر اصفهان شاهد بوده ایم که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

میزان بارندگی ها در شهر اصفهان ۴۰ درصد افزایش یافت

حسن خدابخش در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: البته این میزان بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت ۶۰ درصد کاهش بارش ها را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه طی سه روز گذشته یک سامانه ناپایدار وضعیت جوی استان اصفهان را تحت تأثیر خود قرار داد و در برخی از مناطق شمال و شمال غرب از جمله شهرستان های کاشان و خورو بیابانک و مناطق اطراف آن بارش های پراکنده برف گزارش شده است، اظهارکرد:  نقشه ها نشان می دهد این سامانه های ناپایدار به تدریج از بعداز ظهر امروز استان اصفهان را ترک می کنند.

رییس مرکز اداره پیش بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه برای سه روز آینده شهر اصفهان جوی آرام و پایدار را پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته گذر امواج ناپایدار را از آسمان اصفهان خواهیم داشت، گفت: استان اصفهان در منطقه مرکزی کشور واقع شده که به دلیل تغییر شرایط اقلیمی آن شاهد کاهش بارندگی هستیم.

خدابخش تصریح کرد: در سه روز گذشته سامانه های ناپایدار در نواحی غربی و جنوبی باعث بارش های خوبی شدند اما در شهر اصفهان فقط ۱۰ میلی متر بارندگی گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.