اهواز- نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر نیرو قابل اعتماد نیست و مدیران آب و برق خوزستان ناتوان هستند گفت: طرح استیضاح وزیر نیرو، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

 طرح استیضاح وزیر نیرو در مجلس/ وزیر نیرو قابل اعتماد نیست

به گزارش قدس آنلاین، مشکلات خوزستان همچنان ادامه دارد و انتقال مسئولان محلی هر روز بیشتر می شود. تا جائی که یکی از نمایندگان خوزستان چند روز پیش گفت: اگر بی‌مهری‌های دولت به مطالبات مردم خوزستان ادامه پیدا کند در انتخابات جبران می‌کنیم و همچنین امام جمعه اهواز در واکنش به عدم مدیریت صحیح در بحران خوزستان گفت: استان پراهمیتی در مسائل اقتصادی بوده و اقتصاد کلان کشور از چه از جهت نفت و چه از جهت دیگر صنایع نیازمند خوزستان بوده و اگر این رویه ادامه پیدا کند، قطعاً اقتصاد کشور دچار آسیب خواهد شد.

در همین راستا جواد کاظم‌نسب در باره بحران موجود در خوزستان اظهار کرد: بعید می‌دانم وزیر نیرو هر چه بگوید را عملی کند چون وی فرد قابل اعتمادی نیست و اقبالی به مردم خوزستان ندارد.

وی با اشاره به طرح‌های محرمانه دولت در رابطه با انتقال آب کارون متذکر شد: چرا دولت برای انتقال آب باید طرح‌ها و برنامه‌های محرمانه داشته باشد، این اساس بی‌اعتمادی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسیل ماشین‌های مقره‌شور و ژنراتور از استان‌های دیگر به خوزستان گفت: چرا استان‌های دیگر که یک درصد صنایع ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان را ندارند این امکانات وجود دارد اما در خوزستان نیست؟

وی افزود: چرا مدیران آب و برق در این سال‌ها حداقل از نمایندگان نخواستند که این امکانات را برای آنها پیگیری کنند؟ چرا امروز یادشان آمده که این امکانات لازم است؟ مگر خوزستان امروز درگیر گرد و خاک شده است؟

کاظم‌نسب با تاکید بر برکناری مدیران حوزه آب و برق به عنوان یک اولویت قطعی بیان کرد: این مدیران کارنامه قابل دفاعی نداشته و نتواستند در روزهای بحرانی انتظارات مردم را برآورده کنند.

وی در مورد تجمعات مردم اهواز در اعتراض به قطعی آب و برق و ریزگردها یادآور شد: مردم اهواز با برگزاری تجمعات کاملا مدنی پیام خود را به مسؤولان دولت و مجلس رساندند و امروز نوبت وزرای نیرو، کشاورزی و نفت است که باید وعده‌های خود را عملیاتی کنند ما در این رابطه برای آنها ضرب‌الاجل تعیین خواهیم کرد.

کاظم‌نسب با اشاره به کاهش بیش از ۷۰۰ هزار بشکه تولید نفت بر اثر قطعی برق در روزهای اخیر در میادین مستقل داخلی گفت: تنها نگرانی وزیر نفت فقط عدم استحصال ۷۰۰ هزار بشکه در نتیجه بی‌برقی است در حالی خود متهم وضعیت تخریب در هورالعظیم است.

وی تاکید کرد: نمایندگان خوزستان از زمان طرح موضوع نامه محرمانه انتقال آب‌های کارون و کرخه حرکت خود را برای تحقیق و تفحص از طرح‌های انتقال وزارت نیرو، به ویژه پروژه بهشت آباد آغاز کردند.

کاظم‌نسب ادامه داد: امروز متنی همراه با طرح استیضاح وزیر نیرو، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: بر اساس نشست انجام شده با رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به بودجه خوزستان جهت مبارزه ریزگردها و تقویت زیرساخت‌های برق و آب افزوده شود و آقای لاریجانی هم قول داد تا اجازه تخصیص این اعتبار ارزی را از مقام معظم رهبری شخصا بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.