شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: موافق اجرای سد بهشت‌آباد هستیم چرا که سبب ایجاد اشتغال در منطقه محروم اردل می‌شود.

احداث سد بهشت‌آباد برای منطقه محروم اردل اشتغال ایجاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی صبح شنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهارداشت: مقرر شد سد بهشت‌آباد با حجم یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون متر مکعب و ۶۷ کیلومتر تونل احداث شود که در این باره استانداران قبلی بسیار تلاش کردند اما ما توانستیم تونل را حذف و از خشک شدن ۵۴ چشمه جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه موافق احداث سد بهشت‌آباد هستیم، افزود: موافق احداث این سد هستیم چرا که برای منطقه محروم اردل اشتغال ایجاد می‌کند اما به شرط اینکه میزان آورد و برداشت سد تراز و تونل نیز حذف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه بن ـ بروجن بیان کرد: برای اجرای این پروژه در لایحه ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که این رقم امسال به ۱۹۲ میلیارد تومان افزایش یافت که ۷۰ میلیارد تومان از طریق خرید لوله و مابقی آن از طریق اسناد و اوراق تأمین شد.

سلیمانی با اشاره به تکمیل شدن ۱۷ ورزشگاه در استان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان تکمیل ۱۷ ورزشگاه در استان مصوب شد که در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به اعتبار تخصیص داده شده اضافه شد و امیدواریم امسال این تعداد ورزشگاه به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به برنامه مدیریت جامع تالاب بین‌المللی چغاخور گفت: توسعه استان نباید به بهانه تصویب این طرح‌ها برای سال‌های بعد متوقف شود، دستگاه‌های مربوطه حساسیت داشته باشند تا فردا به بن‌بست نرسیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توسعه باید متناسب با محیط‌زیست باشد، تصریح کرد: محیط‌زیست نباید راه توسعه استان را ببندد.

سلیمانی با اشاره به گزارش عملکرد مدیران ادامه داد: با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید عملکرد خود را به نماینده ولی‌فقیه در استان گزارش کنند تا اطلاع کامل از وضعیت استان و مدیران داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در آب شرب مردم سرخون بود، گفت: در سرخون کارهای خوبی انجام شد و مقرر گردید اگر خسارتی شده جبران خسارت شود هرچند وزارت نفت برای آبرسانی به این منطقه تعلل کرده و مورد اعتراض ما هم هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.