شیراز- به گفته مدیرکل محیط زیست فارس بارش های اخیر موجب آبگیری ۷۰ درصدی دریاچه مهارلو شد.

زندگی به دریاچه مهارلو باز گشت

 به گزارش قدس آنلاین، دریاچه مهارلو در استان فارس آب شور دارد و از آن نمک صنعتی برداشت می شود و دو رودخانه فصلی سلطان‌آباد و رودخانه خشک دریاچه مهارلو را تغذیه می‌کنند که با بارندگی های اخیر جان تازه ای گرفت.

مدیرکل محیط زیست فارس در این زمینه گفت: دریاچه مهارلو که بر اثر خشکسالی های اخیر خشک شده بود با بارش های چند روز گذشته بیش از ۷۰ درصد آبگیری شد و انتظار می رود با بارش های آینده به صورت کامل آبگیری شود.

ولوی با بیان اینکه پر شدن دریاچه مهارلو علاوه بر زیبایی و ایجاد مناظر طبیعی سبب رونق گردشگری در اطراف این تالاب می شود ، افزود: دریاچه مهارلو ۲۴ هزار هکتار وسعت دارد که با آبگیری آن اکوسیستم منطقه نیز تنظیم می شود .دریاچه مَهارلو یا دریاچه نمک به سبب وجود آرتیما در آن به تالاب صورتی معروف است .نام این دریاچه، برگرفته از نام روستای مهارلو از توابع شهرستان سروستان است که در مجاورت آن قرار گرفته است و بخش قدیمی روستای مهارلو در بخش ساحلی دریاچه واقع است.

مهمترین گونه پرنده این دریاچه فلامینگو است و تنجه، اردک سرسبز، مرغابی، آبچلیک، چوکا و آنقوت از دیگر پرندگانی هستند که دریاچه مهارلو را برای اقامت انتخاب می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.