کرمان - استاندار کرمان اجرای طرح نجات را در راستای همگرایی و هم افزایی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: : پایه این طرح سازمان های مردم نهاد هستند و دستگاه های اجرایی نیز نقش حمایت گری دارند.

اجرای طرح نجات در راستای هم افزایی برای کاهش آسیب های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح شنبه در نشست بررسی اجرای طرح نجات با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: طرح مربوطه باید از سوی موسسه متقاضی ارائه شود تا بتوان در این حوزه به موفقیت دست یافت.

وی اجرای طرح نجات را در راستای همگرایی و هم افزایی برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و بیان کرد: پایه این طرح سازمان های مردم نهاد هستند و دستگاه های اجرایی نیز نقش حمایت گری دارند.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات مثبت طرح نجات در کرمان، خاطرنشان کرد: آسیبی که در طول چندین سال در حاشیه شهر ایجاد شده در طول پنج ماه مرتفع شدنی نیست اما اصل طرح، کار خوبی است و نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده نشان می دهد که اگر دست به دست هم دهیم، موفق خواهیم بود، اظهار کرد: ضعف های این طرح نیز باید شناسایی شود تا با رفع آنها، طرح پایداری برای کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان الگو در کرمان اجرایی شود.
 
کشف ۱۸ تن مواد مخدر در نقاط آلوده و حاشیه نشین استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در ادامه این جلسه گفت: در سال جاری حدود ۱۸ تن مواد مخدر از نقاط آلوده و حاشیه نشین استان کرمان کشف شده است.

حسین چناریان با اشاره به اینکه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در نقاط آلوده استان کرمان ۱۹۱ درصد رشد داشته است، ادامه داد: در سال جاری با دو هزار و ۱۰۱ خرده فروش مواد مخدر برخورد شده است.

وی یادآور شد: کار ساماندهی معتادان متجاهر در کرمان از یک سال قبل کلید خورده تا با فعال کردن دبیر دستگاه ها و سازمان هایی که وظیفه دارند، در این راستا گام های اساسی برداشته شود.

پیشگیری از توسعه ساخت و ساز غیرمجاز در کرمان
شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: این نهاد در راستای پیشگیری از حاشیه نشینی و مقابله با آسیب های اجتماعی یکهزار و ۲۰ مورد پیشگیری از توسعه ساخت و ساز غیر مجاز را انجام داده است.
علی بابایی به راه اندازی دو گرمخانه برای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و بیان کرد: این گرمخانه ها در دو نقطه مجزای شهر برای بانوان و آقایان ایجاد شده که در مجموع ۷۶ تخت را شامل می شوند و تا کنون ۵۸ نفر در این مکان ها مستقر شده اند.
 
لزوم حضور خیران برای احداث یک باب مدرسه در شهرک صنعتی کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ادامه افزود: زمینی در شهرک صنعتی واگذار شده و بنیاد برکت برای ساخت مدرسه اقدام کرده است و با توجه به اینکه یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز از این منطقه در سایر مدارس مشغول به تحصیل هستند، ساخت یک باب مدرسه نیاز این منطقه را برطرف نمی کند.

محمد محسن بیگی با اشاره به اقدامات انجام شده در روستای الله آباد نیز گفت: یک مدرسه قابل استفاده در این منطقه وجود دارد که جوابگوی نیازهای این منطقه نیست.

 
ارائه ۱۰۰ هزار و ۱۹۷ نفر ساعت آموزش به افراد متقاضی حاشیه شهر کرمان

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز گفت: در راستای اجرای طرح ملی ستاد بازآفرینی شهری و طرح نجات استان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در نقاط حاشیه ای کرمان، سیرجان و شهربابک راه اندازی شده است.

وی با تاکید براینکه مهمترین چالش استقبال نکردن مردان ساکن در مناطق حاشیه نشین از آموزش های فنی و حرفه ای است، اظهار کرد: تاکنون ۵۰۴ نفر دوره آموزش داده شده و ۱۰۰ هزار و ۱۹۷ نفر ساعت آموزش به افراد متقاضی ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان ادامه داد: ایجاد شرکت های شتاب دهنده در قالب بنگاه های کوچک ومتوسط  به منظور ایجاد حلقه های واسط با بازار و اعلام نیازهای بازار برای تولید در مناطق حاشیه ای ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.