خرم آباد- استاندار لرستان گفت: برای تبدیل خرم آباد به مقصد گردشگری، سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم داریم.

سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری لازم داریم

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند صبح شنبه در جلسه ویژه برند سازی گردشگری برای شهر خرم آباد اظهار داشت: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت های ویژه این بخش می تواند به اندازه چاههای نفت برای لرستان درآمد زایی نماید.

استاندار لرستان با اشاره به منابع آبی موجود در استان گفت: منابع آبی که در شهر خرم آباد وجود دارد و حدود ۶ متر مکعب آب در ثانیه در این شهر جاری است،خود به تنهایی می تواند این شهر را به یک قطب گردشگری تبدیل نماید.

وی اظهار داشت: خرم آباد در تقاطع عبور دو کریدور بزرگ شمال به جنوب و کریدور مرز بازرگان به بندر امام قرار دارد و برنامه ریزی برای نگهداشتن مسافرینی که از طریق این کریدورها میگذرند در شهر خرم آباد؛میتواند به جذب گردشگر و افزایش سرانه درآمد کمک کند.

بازوند گفت: ظرفیت بزرگ دیگر گردشگری خرم آباد،قلعه فلک الافلاک است که در حال پیگیری ساماندهی اطراف این قلعه و ثبت نهایی آن در لیست آثار یونسکو هستیم. وی افزود: پل های تاریخی که در لرستان و شهر خرم آباد وجود دارد نیز ظرفیت عالی برای گردشگری است.

بازوند با توجه به ظرفیت های استان در رابطه با صنایع دستی گفت: صنایع دستی و موسیقی ما ظرفیت بسیار عالی برای گردشگری در استان است و موسیقی به عنوان یک برند؛میتواند معرف تمدن ما باشد.

وی گفت: پارک شاپوری که در حال ساخت است و پل های تاریخی در این پارک با همان مصالح شبیه سازی می شوند،بی نظیر است و ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر می باشد.

هوشنگ بازوند گفت: رودخانه خرم آباد یک فرصت ویژه برای این شهر بوده که متاسفانه تاکنون از این فرصت استفاده نشده و ما همه مشکلات شهر را به حساب این رودخانه گذاشته ایم و با پارکینگ سازی و احداث پل های موقت و بدون کارشناسی،این ظرفیت را به تهدید تبدیل کرده ایم.

استاندار ادامه داد: بزرگترین ظرفیت خرم آباد،مهمان نوازی و صمیمیت مردم این شهر است و همین ویژگی مهمترین عامل انتخاب خرم آباد به عنوان یکی از ۷ شهر برتر گردشگری بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.