سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مازندران افت و خیزهای زیادی دارد که موجب شده سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به جای مازندران، استان‌های جنوبی را برگزینند.

افت و خیزهای سرمایه گذاری در گردشگری مازندران

به گزارش قدس آنلاین، افت و خیزهایی که در سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مازندران وجود دارد باعث شده سرمایه‌گذاران استانهای دیگر را برای سرمایه گذاری ترجیح بدهند . از همین رو چندی پیش مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران خبر از تلاش برای جذب سرمایه بخش خصوصی و جاری کردن زندگی در بناهای تاریخی داد و اعلام کرد: منابع دولتی کفاف نگهداری و بهره برداری از بناهای تاریخی را نمی دهد و بدون سرمایه گذاری هم حیات این بناها در خطر خواهد افتاد.

این وضعیت استاندار مازندران را بر آن داشت که آمادگی خود را برای واگذاری و احیاء بناهای تاریخی اعلام کند تا زمینه جذب سرمایه گذاری در آنها فراهم شود.

متاسفانه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مازندران افت و خیزهای زیادی دارد که موجب شده سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به جای مازندران، استان‌های جنوبی را برگزینند.

اما سرمایه گذاری در این حوزه مشکلات خاص خود را دارد. اصغر گرزین؛ مشاوره مدیرعامل بانک گردشگری ایران در این باره گفت: اکثرا سرمایه‌گذاران به دلیل معوقات سنگینی که در حوزه بانکی دارند قادر نیستند تضمین‌های مورد نظر را ارائه دهند، در صورتی که بانک گردشگری آماده حمایت و پرداخت تسهیلات به طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری با بازده اقتصادی است.

در مازندران سرمایه‌گذار با تعصب وجود ندارد

وی با بیان اینکه در مازندران سرمایه‌گذار با جرات نداریم، افزود: بانک گردشگری از طرح‌هایی که بازده اقتصادی دارند حمایت می‌کند اما متاسفانه در مازندران سرمایه‌گذار با تعصب وجود ندارد.
مشاور مدیرعامل بانک گردشگری ایران با اعلام اینکه اگر سرمایه‌گذاری طرح مناسبی برای توسعه گردشگری استان دارد، شخصا از آن حمایت می‌کنم، تصریح کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مازندران افت و خیزهای زیادی دارد که موجب شده سرمایه‌گذاران بخش گردشگری به جای مازندران، استان‌های جنوبی را برگزینند.
گرزین وضعیت سرمایه‌گذاری گردشگری مازندران را ضعیف دانست و گفت: اکثر درخواست‌های تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به سمت مناطق جنوبی کشور گسیل شده است.
وی با بیان اینکه بسترسازی برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران معطوف به سیاست‌گذاری‌های مسؤولان است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های موجود بسیار ضعیف است، به گونه‌ای که جرات و جسارت را از سرمایه‌گذاران استانی گرفته است.
مشاوره مدیرعامل بانک گردشگری ایران بیان کرد: از شهرستان بابل تا گلوگاه عملا توجهی به توسعه گردشگری وجود ندارد و طرح‌های سرمایه‌گذاری شده غرب استان نیز در راستای جلب نظر گردشگران تهرانی است.
گرزین در پایان با بیان اینکه باید منت سرمایه‌گذار را کشید، گفت: اگر سیاست‌ها، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم فراهم باشد یقینا سرمایه‌گذار انگیزه کافی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.