بجنورد- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالی از آمادگی آستان قدس برای مشارکت بخش خصوصی جهت تکمیل پروژه سیمان سمنگان خبر داد.

مشارکت بخش خصوصی با پروژه سیمان سمنگان در دستور کار قرار دارد
یحیی نیکدل در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در صورت وجود سرمایه گذار، آستان قدس آماده مشارکت برای تکمیل پروژه سیمان سمنگان را دارد ولی مقررشده تا زمان جذب سرمایه گذار آستان قدس تکمیل این پروژه را ادامه دهد.
وی با اشاره به اینکه پروژه سیمان سمنگان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: به دلیل رکود در صنعت ساختمان و فروش سیمان تکمیل این پروژه طولانی شد.
نیکدل افزود: اجرای این پروژه نیازمند اختصاص ‌۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو تسهیلات ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی است ظرفیت این پروژه تولید ۳۳۰۰ تن سیمان است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این پروژه ۳ هزار و ۳۰۰ تن سیمان است، خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه برای ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه شده است.
وی در رابطه با پروژه جی تی پی پی پتروشیمی نیز گفت: با وجود موافقت های اولیه برای اجرای طرح جی تی پی پی به دلیل مخالفت یکی از سهامداران پتروشیمی در حال حاضراجرای پروژه اوره آمونیاک ۲در دستور کار قرار گرفته است. 
نیکدل خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مطالعات طرح جی تی پی پی در وزارتخانه انجام شده بود و بجنورد بهترین شرایط را برای اجرای این طرح داشت اما سهامداران به دلیل عدم امکان ذخیره سازی محصول در استان بعد از اجرای طرح  ،مخالف اجرای طرح شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.