ممسنی- برخی از کارگران کارخانه قند ممسنی جلوی کارخانه دست به تجمع و تحصن زدند.

کارگران کارخانه قند ممسنی تحصن کردند

به گزارش قدس آنلاین، کارخانه قند رستم به عنوان تنها واحد صنعتی در ممسنی و رستم با ۳۲ هکتار مساحت، ۳ حلقه چاه عمیق، ۵ عدد سیلوی بزرگ ۵۰۰۰ تنی،۱۵۰ باب منزل مسکونی ۳ و ۴ اتاقه، ۲ عدد مدرسه ابتدایی و راهنمایی، مسجد، نانوایی و...بود که مدتهاست تعطیل شده اما مطالبات کارگران هنوز پا برجاست که بع همین خاطر برخی از کارگران کارخانه قند ممسنی  جلوی کارخانه دست به تجمع و تحصن زدند.

نماینده این کارگران در این تحصن بیان داشت: ۳۶ ماه است که حقوق نگرفته ایم و تا زمانی که به مطالبات خود نرسیم این تحصن هر روز در ساعت اداری ادامه خواهد داشت. کارخانه قند ممسنی سالهاست که با تعطیلی مواجه شده است اما هنوز کارگران مطالبات زیادی دارند.

هدف ما از این تجمع متوجه کردن مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری به مسائل کارخانه و درخواست های کارگران است. ما فقط در جلوی کارخانه تجمع و تحصن می کنیم و این به معنی اغتشاش یا دست زدن به کار غیر متعارف نیست.

گفتنی است این کارخانه چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار شد ولی متاسفانه خریدار ساکن تهران هست و به تعهداتش عمل نکرد و باعث شده شرایط نامناسبی گریبان گیر کارگران این کارخانه شود. بسیاری از مسئولین شهرستان خواستارند تا کارخانه مجددا تحت پوشش وزارت صنعت و معدن قرار گیرد و دوماً اینکه در یک مزایده مجدد کارخانه رو به متقاضیان جدید واگذار گردد و یا اینکه بعنوان مطالبات به خود کارگران این کارخانه واگذار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.