یزد- فرمانده سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه شهید منتظرقائم اولین فرمانده سپاه یزد بود که در حادثه صحرای طبس به شهادت رسید گفت: وی به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شده ومراسم اختتامیه کنگره شهید منتظرقائم در هفته جاری با حضور مسئولان لشکری و کشوری در یزد برگزار می شود .

مراسم اختتامیه کنگره شهید منتظرقائم در یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سردار اکبر فتوحی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری اختتامیه کنگره شهید محمد منتظرقائم در منزل این شهید ساده‌زیستی را از ویژگی‌های این شهید شاخص کشور برشمرد واظهارداشت: این شهید بزرگوار مرد عمل بود و همیشه در کارها، خودش پیشرو و جلودار بود .

وی افزود: این شهید والامقام در زمان مبارزات علیه رژیم خائن پهلوی، مبارزات جدی داشت و هرگز از راه و مسیر خود دست بر نداشت و فعالیت‌های او بعد از انقلاب نیز در عرصه‌های دیگر ادامه یافت به نحوی که وی، کمیته را برای نخستین بار در یزد راه‌اندازی و سپس سپاه پاسداران را در این استان فعال کرد.

فتوحی تصریح کرد: مراسم اختتامیه کنگره شهید منتظرقائم همزمان با روز تولد این شهید صبح سه‌شنبه در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار وحجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و سردار شریف مدیر کل روابط عمومی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را از سخنرانان ویژه این مراسم هستند.

وی با اشاره به حادثه شکست نظامی امریکا در صحرای طبس خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها به بهانه آزادی گروگان‌ها ولی در واقع برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به صحرای طبس لشکرکشی کردند ولی شن‌های کویر سربازان انقلاب شدند و آنها را نابود کرده و و فراری دادند.

 فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: شهید منتظرقائم از نیرنگ آمریکایی‌ها با خبربود بلافاصله به منطقه عزیمت کرد و توانست اطلاعات و اسناد دشمن را به موقع از داخل هواپیماهایی آمریکایی خارج کند ولی در همین حین و در حالی که دیگر دشمن خطری برای ما نداشت به دستور بنی‌صدر خائن و تنها با هدف نابودی اسناد خیانت آنها منطقه از سوی هواپیماهای کشورمان بمب‌باران شد.

این مسئول مدیریت و فرماندهی شهید منتظرقائم را بر گرفته از روش انبیاء الهی دانست و افزود: این شهید بزرگوار مرد عمل بود و همیشه در کارها، خودش پیشرو و جلودار بود به نحوی که در ماموریت‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه در همان اوائل انقلاب همواره زودتر از دیگران پای در میدان می‌گذاشت.

وی فرهنگ این شهید که به عنوان شهید مبارزه با نفوذ نیز خوانده می‌شود را فرهنگ اخلاص، خودسازی، مبارزه با فساد، دستگیری از محرومان و مقابله با مستکبران خواندو افزود :شهید منتظرقائم نه تنها در کارهای فرهنگی و نظامی بلکه در حوزه سیاسی نیز فردی توانا و با بصیرت بود و خیلی خوب توطئه‌ها و حربه‌های دشمن را می‌شناخت.

همسر این شهید شاخص کشورنیز در این نشست به بیان ویژگی های اخلاق این شهید پرداخت واظهارداشت: تزکیه نفس و ولایت‌مداری و مبارز بودن و ترک نکردن نماز شب، قرائت قران با صوت و توجه و اهتمام ویژه به محرومان و افراد بی‌بضاعت را از مهمترین ویژگی های این شهید ذکر کرد.

صدیقه بیگم مدرس ثانوی با اشاره به خاطراتی در مورد مبارزات انقلابی شهید و دستگیری و شکنجه‌های ساواک، افزود: درمدت سه سال و اندی زندگی با شهید منتظرقائم هیچگاه ندیدم که از غذا یا لباس آنچنانی استفاده کند و حتی موقعی که به کت و شلوار مندرس شده وی به عنوان فرمانده سپاه اشاره می‌کردم تاکید داشتند که تمیزی و منظم بودن لباس برایشان کفایت می‌کند.

وی افزود: شهید منتظر قائم در راه پیشبرد انقلاب و تحقق آرمان‌ها و دستورات امام خمینی (ره) خطرهای بسیاری را به جان می‌خرید که کمترین آنها پخش اطلاعیه‌های امام و شب‌نامه‌ها بود.

وی در مورد خبر شهادت منتظرقائم نیز گفت: شنبه صبح برای کاری به سمت اداره کار می‌رفتم ولی در مسیر تمام مغازه‌ها تعطیل بود و پارچه مشکی نصب کرده بودند و حتی اداره کار نیز نیمه تعطیل بود، از نگهبان که من را می‌شناخت، علت تعطیلی در روز شنبه و اول هفته را جویا شدم ولی جوابی نگرفتم لذا در مسیر بازگشت از راننده تاکسی موضوع را سئوال کردم که گفت: یکی به نام محمد منتظرقائم، شهید شده است.

مدرس  با بیان اینکه شیوه زندگی شهید منتظرقائم برگرفته از فرهنگ تشیع، اسلام و قرآن بود، اظهار داشت: از مسؤولان می‌خواهم که سیره و روش شهدایی همچون شهید منتظر قائم را به نسل‌های دوم و سوم انقلاب ارائه دهند تا جوانان امروز با سیره و روش آنها بیشتر آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.