با ورود ریزگردها به آسمان شهرهای اندیمشک و دزفول، میزان آلودگی هوا در شهرهای شمالی خوزستان به هفت برابر حد مجاز خود رسیده است.

میزان آلودگی در شهرهای شمالی خوزستان به ۷ برابر حد مجاز رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، با ورود ریزگردها به آسمان شهرهای اندیمشک و دزفول، میزان آلودگی هوا  امروز در شهرهای شمالی خوزستان به 7برابر حد مجاز رسیده است. 

فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: امروز  میزان آلودگی هوای دزفول ناشی از ریز گردها در شهرستان دزفول و برخی از شهرهای شمالی استان خوزستان به یک هزار و 62 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دزفول بیان کرد: وجود این میزان از آلاینده در هوای شهرستان دزفول، هفت برابر حد مجاز است و به همین جهت، تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری دزفول آماده تأمین نیازهای شهروندان هستند.

پیمان جهانگیری اظهار کرد: با توجه به ورود گسترده آلاینده‌های هوا به آسمان شهرهای مختلف استان، مدارس شهرستان اندیمشک  نیز در نوبت عصر به جهت تأمین نیازهای شهروندان و توسعه شاخص‌های سلامت، تعطیل شد. 

فرماندار اندیمشک  با بیان این که تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی و تأمین نیاز شهروندان در آمادگی کامل هستند، ادامه داد: مدارس شهرستان اندیمشک در نوبت صبح به فعالیت خود ادامه دادند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

سیما جمشیدی نیز گفت: هم زمان با ورود گسترده آلاینده‌های هوا به آسمان شهرستان اندیمشک، احتمال وقوع بیماری‌های تنفسی وجود دارد و به همین جهت، مراکز درمانی اندیمشک به حالت آماده باش درآمده‌اند. 

وی افزود:  علاوه بر این، واحدهای اورژانس پیش بیمارستانی، اعم از پایگاه‌های اورژانس، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس هوایی نیز در صورت نیاز شهروندان آماده ارائه خدمات به بیماران هستند که با هدف مدیریت بحران در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک آماده سازی شده‌اند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیمشک عنوان کرد: تمام واحدهای بهداشتی و درمانی اندیمشک در بخش تجهیزات پزشکی و نیازهای دارویی، آماده ارائه خدمات حوزه درمان به شهروندان بخش‌های مختلف شهری و روستایی هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.