وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی ها با مقامات شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن دیدار و گفتگو با وزرای خارجه نروژ و ایتالیا و وزرای دفاع سنگاپور و لبنان، با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان هم به رایزنی پرداخت.

دیدارهای ظریف با همتایان نروژی و ایتالیایی و وزرای دفاع سنگاپور و لبنان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی روز گذشته به منظور شرکت در چهل و سومین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به این شهر سفر کرده، امروز (شنبه) در ادامه رایزنی‌ها با مقامات شرکت کننده در این نشست با وزرای خارجه نروژ و ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

ظریف همچنین با وزرای دفاع سنگاپور و لبنان که در این نشست حضور دارند نیز دیدار و به رایزنی پرداخت. ظریف پیش از این با وزیر دفاع پاکستان نیز دیدار کرده بود. 

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان نیز عصر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز همچنین با «بروت پاخور» رئیس‌جمهور اسلوونی و همتای اوکراینی خود، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق و «آلفونسو داستیس» وزیر امور خارجه اسپانیا و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز دیدار کرد.

وی همچنین روز گذشته با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، هیأت ریش سفیدان سازمان ملل، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه روسیه، فرانسه، انگلیس، عمان و ترکیه نیز دیدار و گفت‌وگو داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.