مشهد- هنوز زمان چندانی از باز شدن یخ تحریم های اقتصادی و جشن ملی بابت خرید و فرود هواپیمای جدید نمی گذرد که یخ زدگی فرودگاه مشهد گرمای خاطره ایرباس ۳۲۱ را از ذهن برخی هموطنان زدود و به نظر می رسد دامنه ماجرای پرواز های شنبه شب مشهد تا مجلس هم ادامه یابد.

اوج گیری استیضاح آخوندی از باند فرودگاه مشهد/پرواز را به خاطر بسپار «وزیر» رفتنی است

قدس آنلاین- بارش برف سنگین در مشهد مقدس روز جمعه بسیاری از پرواز های فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد را بر روی باند زمینگیر کرد.

استاندار خراسان رضوی شامگاه جمعه در حالی بر روی باند فرودگاه مشهد قدم گذاشت که از وضعیت فعالیت و عملکرد نیروهای عملیاتی این فرودگاه احساس رضایت کرد اما در کمتر ۲۴ ساعت در عمل کمبود امکانات و سرگردانی صد ها مسافر در کابین هواپیما به دلی یخزدگی کار مسافران را به اورژانس کشاند و عملکرد نیروهای عملیاتی را زیر سوال برد.

علیرضا رشیدیان که شامگاه جمعه طی بازدید از باند فرودگاه مشهد بر لزوم رعایت ایمنی پروازها و اطلاع رسانی به موقع به مسافرین در مواقع اضطراری تاکید کرده بود شامگاه شنبه نتیجه ای عکس گرفت و باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بحران ساز شد.

آنچه گذشت

گفتنی است شامگاه شنبه به دلیل کمبود امکانات یخ زدایی بر روی باند پروازی مسافران سوار بر هواپیما بیش از ۵ ساعت بر روی باند پرواز در کابین هواپیما محبوس شدند که تاخیر بیش از حد و تغییرات هوای داخل کابین موجب شد تا برخی از مسافران کارشان به اورژانس کشیده شود.

گفتنی است اعتراض مسافران که مدت مدیدی در کابین هواپیما محبوس مانده بودند و بر روی باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد در صف یخ زدایی انتظار می کشیدند راه به جایی نبرد و این در حالی بود که بسیاری از مسافران تقاضای پیاده شدن از هواپیما را داشتند و از کاپیتان عاجزانه می خواستند تا عطای پرواز را به لقایش ببخشد.

به علت برودت هوا در مشهد ، هواپیماها باید قبل از پرواز یخ زدایی شوند ولی به دلیل کمبود امکانات یخ زدایی، صفی از هواپیماها شامگاه شنبه شکل گرفت و بی تدبیری مسوولان باعث شد تا هواپیماها بعد از مسافرگیری در صف یخ زدایی قرار بگیرند و بدین ترتیب در اتفاقی عجیب صد ها مسافر  ساعت ها در داخل هواپیماها گرفتار شدند.

امکانات ندارند

در همین حال مدیر کل شرکت فرودگاه های خراسان رضوی نبود تجهیزات پشتیبانی کننده شرکت های هواپیمایی را علت اصلی تاخیر پروازها در فرودگاه مشهد عنوان کرد و افزود: علت تاخیر در خروج برخی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد کمبود تجهیزات پشتیبانی کننده شرکت های هواپیمایی است.

محمد باقر قاسم زاده بیان کرد: بارش برف سنگین موجب توقف پروازهای فرودگاه مشهد از ساعت ۲۰ روز جمعه تا حوالی ۹ صبح شنبه شد لذا با برقراری پروازهای فرودگاه مشهد حجم گسترده ای از مسافران آماده حرکت به مقاصد مختلف از مبدا مشهد شدند و فرودگاه این شهر با ترافیک پروازی و انبوه مسافران مواجه شد که بسیاری از آنها از صبح امروز چندین ساعت در فرودگاه معطل شده ودچار سردرگمی شدند.

وی افزود: شرکت های پشتیبان باید تجهیزات مناسب و کافی برای پاشیدن ضدیخ بر روی هواپیماها داشته باشند اما در مشهد چهار مورد از این تجهیزات پشتیبان وجود دارد که کافی نبوده و موجب تاخیر در آماده سازی هواپیماها و تشکیل صف شد.

خدمات یخ زده

گفتنی است بی تفاوتی در برابر خواسته های مسافران محبوس در کابین هواپیما به مدت چندین ساعت در هواپیما با انتقاد نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی روبرو شد.

رضا شیران‌خراسانی در این رابطه اظهار کرد: مشکلات به وجود آمده ناشی از بی‌تدبیری و عدم مسئولیت‌پذیری است.

وی با اشاره به این موضوع که ناهماهنگی بسیاری میان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد ادامه داد: هواپیمایی کشوری می‌گوید باند باز است اما از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند باند بسته است!

وی بیان کرد: متاسفانه  فروش بلیط با قیمت‌های مختلف انجام شده و برخی از مردم حتی بیش از سه بار مجبور به خرید بلیط هواپیما شدند و در حالی که ذخیره مالی بسیاری از آن ها تمام شده بود اما هیچ اقدامی برای استرداد بلیط‌ آن ها انجام نشد!

وی با بیان اینکه مردم در فرودگاه مشهد به دلیل بی تدبیری محاصره شدند ادامه داد: مردمی که ۳ بار بلیط گرفته و پولی ندارند چگونه باید هتل می رفتند و این موضوع در حالی است که شرکت هواپیمایی براساس قانون باید از مردم پذیرایی می کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ‌عنوان کرد: بخش عمده این بی‌تدبیری مربوط به فرودگاه مشهد و مجموعه هواپیمایی باز می گردد زیرا وقتی یک پرواز بیش از ۶ ساعت مردم را در داخل کابین محبوس کرده است و موفق به پرواز نشده چرا نباید به مردم اجازه داد که به سالن ترانزیت بازگردند؟

شیران خراسانی بیان کرد: متاسفانه برخی از مردم فرزند کوچک داشتند و این اوضاع برای آن‌ها مشقت‌آور بود و در واقع باید بیان داشت که کرامت مردم مورد تهدید واقع شده است.

فرود بر باند استیضاح

با وجود اینکه بسیاری از منتقدان دولت بر این باورند که ورود ایرباس ۳۲۱ با دو هدف عقب انداختن استیضاح وزیر و انتخابات ریاست جمهوری انجام  شده است اما حالا بنا بر گفته شیران خراسانی بی تدبیری در پرواز های مشهد وزیر راه را تا ایستگاه استیضاح  همراهی می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز یکشنبه در جلسه استیضاح وزیر راه در صحن علنی این موضوع را به جد پیگیری خواهم کرد ادامه داد: مسوولان مربوطه باید پاسخگوی این بی تدبیر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.