شیراز- رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه شایعه خبر شکسته شدن سد جهرم نیز باید بررسی شود گفت: این موضوع در صدا و سیما نیز زیرنویس شد و خبرهای ناگوار این چنینی آرامش مدیریت بحران مردم را به هم می‌زند و باید مورد توجه قرار گیرد.

سلامتی مردم اولویت اول در حوادث/ شایعات مدیریت بحران مردم را به هم می‌زند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل نجار در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان فارس که پس از بروز سیلاب در این استان با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: همواره نگران تامین آب در نقاط مختلف استان فارس بودیم که با بارش خوب باران و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های بخش اعظمی از مشکلات تامین آب در این استان برای بخش‌های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی برطرف شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران مهم‌ترین نقطه قوت در سیل فارس و جلوگیری از بروز حوادث را مدیریت بحران و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران دانست و افزود: اینکه حتی به طور پیامک نیز به برخی اقشار از جمله عشایر اطلاع‌رسانی شده بود جای قدردانی دارد.

وی بیان کرد: در سیل فارس بیشترین مشکل در تخریب بندی بود که در جهرم اتفاق افتاد و در حال حاضر منازل زیر دست این بند با مشکل آبگرفتگی مواجه هستند که این نیز توسط نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در حال برطرف شدن است.

نجار با بیان اینکه شایعه خبر شکسته شدن سد جهرم نیز باید بررسی شود گفت: این موضوع در صدا و سیما نیز زیرنویس شد و خبرهای ناگوار این چنینی آرامش مدیریت بحران مردم را به هم می‌زند و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران ‌بیان کرد: همچنین موضوع افتادن یک کودک جهرمی به داخل سیلاب نیز در دست بررسی است و در کنار خبر کذب مربوط به شکسته شدن سد در جهرم به ابعاد مختلف آن پرداخته می‌شود.

نجار همچنین با بیان اینکه صبح امروز نامه‌ای را برای تامین ۵ میلیارد تومان به‌عنوان تنخواه هزینه‌های جاری، آماده کرده و به معاون محترم رئیس‌جمهور ارائه داده‌ایم از وزیر نیرو درخواست کرد که موضوع تامین تنخواه برای استان‌های درگیر بحران در هیئت دولت مطرح و نهایی شود و گفت: دست استانداران در استان‌های دارای مشکل به لحاظ اعتباری تنگ است و نیازمند کمک هستند.

وی با اشاره به مشکلات مالی دولت، خواستار بررسی و ارزیابی دقیق و ارائه گزارش واقعی از مشکلات و خسارت‌ها در فارس شد و گفت: برای حل مشکل مردمی که ساختمان‌های مسکونی آنان در سیل خسارت دیده است، در مناطق روستایی ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و در شهرها، ۳۰ میلیون تسهیلات و ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض براساس گزارش‌هایی که به تایید استاندار رسیده باشد، اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران ‌با بیان اینکه در مورد ساختمان‌های دولتی خسارت دیده نیز باید گزارشی تنظیم و ارائه شود، گفت: در مورد بخش کشاورزی و مشکلات این بخش نیز باید مسائل بیمه‌ای دنبال شود.

نجار همچنین از استاندار و مدیران کل استان فارس خواست که گزارش‌ ارزیابی‌های دقیق را هرچه سریعتر برای ارائه به دولت، به سازمان مدیریت بحران و دستگاه‌های متولی ارائه دهند تا جبران خسارت شود.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان مدیریت بحران ‌روز گذشته از مناطق سیل زده شهرستان‌های جنوبی استان فارس به ویژه جهرم بازدید و در جریان آخرین خدمات ارائه شده قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.