ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران از برنامه ریزی برای افزایش ۱۰ درصدی تولید آبزیان در سال آینده در استان خبر داد.

برنامه ریزی برای افزایش ۱۰ درصدی تولید آبزیان در سال آینده در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، حسین خیریان پور صبح یکشنبه در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان مازندران اظهار کرد: در سال جاری تولید آبزیان در استان افزایش سه هزار تنی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران توجه به مسئله بازار و بازاریابی داخلی و خارجی را بسیار حائز اهمیت خواند و خواستار توجه ویژه همه دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط به این امر مهم شدند.

وی توسعه پرورش و تولید انواع ماهیان به‌ویژه ماهیان خاویاری و قزل‌آلا در قفس داخل دریا را یکی از برنامه‌های اصلی استان برای بهره‌مندی از مواهب و ظرفیت‌های دریا دانست و افزود: در این جلسه با همکاری همه دستگاه‌ها به‌ویژه محیط‌ زیست، بنادر و دریانوردی، شیلات، دامپزشکی و ... چند مشکل اصلی در این زمینه بررسی و موارد حل‌وفصل قرار گرفت.

خیریان پور ادامه داد: وجود دریای خزر پتانسیل بسیار بالایی در افزایش تولید، اشتغال و به‌طورکلی توسعه اقتصادی استان مازندران هست که می‌بایست برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملیاتی‌تری جهت بهره‌برداری از این نعمت خدادادی کرد.

وی با اشاره به رتبه اول استان در اعطای تعداد پرداخت تسهیلات از محل بسته رونق تولید، از پرداخت ۹۷۵ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۴۰۶ میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی دو بخش صنعت و معدن و کشاورزی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.