کرمان - علیرضا رزم حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دفعه بر خلاف دفعات قبل به دلیل پیش بینی های انجام شده، میزان خسارت ها از آنچه انتظار داشتیم کمتر بود.

تصویب اعتبارات ویژه به استان کرمان/ستاد بحران استان همچنان در آماده باش

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی درجلسه صبح یکشنبه ستاد بحران استان کرمان افزود: به محض وقوع این حوادث، معاون اول رئیس جمهوری با استان تماس داشته و در جریان خسارت ها قرار گرفتند که منجر به تصویب اعتبارات ویژه ای به استان کرمان شد.

وی گفت: با وجود اعتباراتی که برای استان کرمان در نظر گرفته شد، می توان تعیین خسارت ها منابع جدیدی را برای استان کرمان جذب کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد:  خوشبختانه این دفعه بر خلاف دفعات قبل به دلیل پیش بینی های انجام شده، میزان خسارت ها از آنچه انتظار داشتیم کمتر بود.

وی با بیان اینکه اقدامات اضطراری به خوبی انجام شد و نجات جان انسان ها در اولویت قرار گرفت، عنوان کرد: در مرحله بعدی نیز کمک های امدادی در حد توان در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفت.

وی ازمدیران و فرمانداران خواست: تا ۴۸ ساعت آینده  جمع بندی خسارت به بخشهای مختلف را برآورد کنند.

رزم حسینی گفت: طی امروز معاونان استانداری به مناطق خسارت دیده سفر کرده و می کنند تا ضمن خدمات رسانی مناسب به مردم، روند امدادرسانی را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.
 
بارش هفتاد درصدی سال زراعی در هفته گذشته

جانشین ستاد مدیریت استان کرمان گفت: ۱۱ میلیارد متر مکعب بارش طی یک هفته در استان کرمان رخ داده است.

ابوالقاسم سیف الهی افزود: درپنج روز گذشته حدود ۷۰ درصد یک سال زراعی بارش را در استان کرمان شاهد بوده ایم.

وی گفت:این میزان بارش با توجه به اینکه میزان تبخیر کم و میزان نفوذ نیز کم بوده است، به صورت روان آب ها درآمده است و سدها نیز بخش زیادی از روان آب ها را کنترل کرده است.

وی اظهار کرد: سدهای استان کرمان عملکرد بسیار خوبی داشته اند و سرریز برخی از این سدها به هزار مترمکعب در ثانیه رسیده است.
 
امدادرسانی ۲۳۸ تیم امدادی به حادثه دیدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: تیم های امدادی این جمعیت به هفت هزار و ۸۹ خانوار و ۲۹ هزار آسیب دیده خدمات رسانی کرده اند.

علی گنج کریمی افزود: در مجموع ۲۳۸ تیم امدادی در حوادث اخیر استان کرمان کار امداد رسانی به حادثه دیدگان را انجام داده اند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵۰۰ نفر اسکان در جای امن را داریم، عنوان کرد: خسارت جانی در این حادثه به جز یک مورد نداشتیم و آن نیز ناشی از بی احتیاطی خود فرد بود.
 

بررسی تخصصی بنیاد مسکن درباره خسارت های وارده
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تمام واحدهایی که در شهرستان های تحت پوشش سامانه بارسی بوده اند خسارت دیده اند ، گفت: از روز گذشته تیم هایی تخصصی فعال شده اند و طی ۴۸ ساعت آینده آمار تخصصی و غیر احساسی درباره میزان خسارت به واحدهای مسکونی را اعلام می کنیم.
 
لزوم تخصیص اعتبار جهت بازسازی پل های آسیب دیده
مدیرکل راهداری استان کرمان گفت: براثر بارش های اخیر آسیب جدی به برخی از پل های استان کرمان وارد شده که باید برای ترمیم آنها اعتبارات لازم پیش بینی شود.
خداداد مقبلی اشاره کرد:برآورد خسارت هابه حوزه راه ها در اسرع وقت تهیه و ارسال می شود.
 
وارد آمدن خسارت ها به تجهیزات مخابراتی
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان گفت: در حوادث اخیر اشکالات اساسی در خطوط اصلی بین شهری ایجاد شد.
دوست محمدی افزود: مشکلات فیبرهای نوری در حوادث اخیر در چند سال گذشته  بی سابقه بود و بر اثر بارش ها خسارت هایی به تجهیزات مخابراتی نیز وارد شده است که موجب کاهش آنتن دهی در برخی مناطق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.