ایلام- مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام گفت: تلاش شده است تا در استان ایلام هیچ فردی به خاطر عدم توانایی در پرداخت دیه جرائم غیر عمد، در زندان نباشد.

ایلام، استانی بدون زندانی دیه جرائم غیر عمد

علی حسنوند در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه با تلاش خیرخواهانه خیرین و با حمایت ستاد دیه کشور، تا کنون تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده ها باز گشته اند، اظهار داشت: در سال جاری در استان ایلام بیش از ۷۰ نفر از زندانیان که به خاطر عدم توانایی در پرداخت دیه جرائم غیر عمد، شبه عمد و تصادف؛ متحمل حبس بودند، از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تنها دو نفر به خاطر دیه غیرعمد در زندان های استان ایلام به سر می برند، افزود: با پیگیری ها و رایزنی های به عمل آمده، زمینه آزادی این دو زندانی نیز فراهم شده است و در آینده نزدیک به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت.

معاون سلامت اداره کل زندان های استان ایلام با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با کمک متمکنین و خیرین، با برگزاری جشن های گلریزان و با وساطت و رایزنی مصلحان؛ زمینه آزادی تعدادی از زندانیان مهریه، ضامن ها و بدهکاران به اشخاص حقیقی و حقوقی و بانک ها را که در زندان به سر می برند، فراهم کنیم، بیان داشت: قطعاً با کاهش حجم زندانیان جرائم غیرعمد، علاوه بر تحکیم خانواده ها و کاهش هزینه ها؛ بسیار از ناهنجاری های اجتماعی نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

علی حسنوند با اشاره به اینکه حمایت از خانواده زندانیان یکی از مهمترین رویکردهای ستاد دیه و اداره کل زندان های استان است، یادآور شد: تلاش برای آزادی افرادی که به دلایل غیرعمد در حبس قرار گرفته اند و تمکن مالی ندارند، باقیات و صالحاتی ماندگار و صدقه ای جاریه است.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مردم نوعدوست ایران اسلامی و خیرین و هم استانی های عزیز در آستانه سال نو به کمک افراد زندانی و دربند بشتابند و با پرداخت دیون و بدهی های آنان(جرائم غیرعمد) زمینه آزادی شان را فراهم کنند و نشاط وشادمانی را به خانواده ها هدیه دهند.

 وی تأکید کرد: تلاش شده است تا در استان ایلام  هیچ فردی به خاطر عدم توانایی در پرداخت دیه جرائم غیر عمد، در زندان نباشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.