کرمان- رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان گفت: در حال حاضر انتظار کمک به واحدهای صنعتی تا زمان خروج از رکود وجود دارد که در این رابطه درخواست مشخص ما تقسیط قبض های گاز صادر شده است.

مشکلات گاز واحدهای صنعتی استان کرمان بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین، مشکلات گاز واحدهای صنعتی استان در نشستی که صبح یکشنبه با حضور رئیس اتاق، مدیرعامل شرکت گاز کرمان، روسای کمیسیون های صنعت و معدن و بازرگانی اتاق کرمان و نمایندگان برخی واحدهای صنعتی بررسی شد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق در این نشست با تاکید بر حمایت از تولید در شرایط کنونی اقتصاد کشور، گفت: برخی واحدهای صنعتی به سختی سر پا مانده‌اند و نقدینگی ندارند تا بتوانند هزینه های جاری مانند مصرف گاز را تامین کنند.

عباس جبالبارزی افزود: در حال حاضر انتظار کمک به واحدهای صنعتی تا زمان خروج از رکود وجود دارد که در این رابطه درخواست مشخص ما تقسیط قبض های گاز صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین این تقاضا وجود دارد که مهلت پرداخت قبض های گاز واحدهای صنعتی کوچک از ۱۵ روز به یک ماه افزایش یابد و همچنین بر اساس قانون بهبود محیط کسب و کار، زمانی که تصمیم برای قطع گاز واحدهای صنعتی گرفته می شود از قبل به آنها اطلاع داده شود. جبالبارزی، با بیان اینکه در حال حاضر شرایط منطقی برای تولید وجود ندارد، گفت: اگر چه ممکن است تعدادی از واحدهای صنعتی به سمت توسعه پیش رفته باشند اما ۹۰ درصد واحدهای صنعتی با مشکل روبرو هستند که اگر به آنها کمک نشود تعطیلی آنها را شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان بیان کرد: در زمان رکود تاکنون هیچ تسهیلات و شرایط ویژه‌ای مانند کاهش مالیات، کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی و اختصاص یارانه به تولید، در نظر گرفته نشده اما این انتظار وجود دارد که بخش های مختلف مانند شرکت گاز پشتیبان تولید در کشور باشد.

مدیرعامل شرکت گاز کرمان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به پرداخت هزینه های گاز مصرفی برخی واحدهای صنعتی از ۱۰ سال پیش وجود داشته است، اظهار کرد: شرکت گاز کرمان یک ماه مانده به پایان سال، ۱۶۰ میلیارد تومان طلبکار است و در مقابل باید بدهی ۶۰ میلیارد تومانی خود به پیمانکاران را نیز پرداخت کند. علی ودیعتی، گفت: با این شرایط بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ استان در پرداخت هزینه های گاز مصرفی خود خواستار تقسیط هستند که این موضوع تامین مالی اجرای طرح های توسعه‌ای را با مشکل روبرو می کند.

وی ادامه داد: سال های سال است که در حال تقسیط قبض های گاز صادرشده برای واحدهای صنعتی هستیم؛ به نظر می رسد این واحدها نیازمند نظم داخلی و سازماندهی سیستم خود هستند. ودیعتی خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد شرکت گاز با برخی واحدهای صنعتی بزرگ، این شرکت موظف به تامین گاز هشت ماه مصرف مورد نیاز آنهاست و مابقی آن باید از سوخت دوم تامین شود اما در بیشتر موارد و در شرایط غیرحساس، بیش از مدت تعیین شده، گاز در اختیار این واحدها قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز کرمان تصریح کرد: همه واحدهای صنعتی می توانند شماره اشتراک گاز خود را به شماره ۱۰۰۰۳۴۱۱۹۴ پیامک و قبض هر ماه خود را با شناسه پرداخت دریافت کنند تا برای تامین هزینه آن بتوانند سریعتر اقدام لازم را انجام دهند.

گفتنی است در این نشست مقرر شد بدهی هزینه گاز مصرفی برخی واحدهای صنعتی تقسیط شود به گونه‌ای که ۳۰ درصد این بدهی تا پایان سال جاری به صورت نقدی و مابقی آن در ۶ قسط تا پایان شهریورماه سال آینده پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.