۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 505403

به دنبال تهدید نصرالله، دستگاههای اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی با نظری دقیق به این مساله نگاه می کنند و از نابودی تاسیسات هسته ای اسرائیل در صورت آغاز درگیری آن با ایران، بیمناکند.

قدس آنلاین - هر جا که نیاز باشد، حزب الله به عنوان یکی از عناصر اصلی محور مقاومت دخالت می کند چراکه این حزب توان ایفای نقش هایی استثنایی، به عنوان یک جنبش رسمی مقاومت را دارد. سخنرانی سید حسن نصرالله در سالروز شهادت رهبران حزب الله، به شدت باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده است؛ سخنانی مبنی بر اینکه اسرائیلی ها علاوه بر خالی کردن انبارهای آمونیاک خود در منطقه حیفا، باید به فکر تفکیک زرادخانه دیمونا نیز باشند؛ تا انفجار آن از طریق موشکهای حزب الله، تبدیل به خطری برای خود اسرائیلی ها نشود.

این تهدید منحصر به محاسبه های منطقه ای حزب الله با اسرائیل نمی شود؛ بلکه در واقع اشاره ای است به عقوبتی که برای اسرائیل و هم پیمان آن آمریکا در صورت آغاز هر گونه جنگی علیه ایران، خواهد بود. نصرالله قصد دارد این پیام را به اسرائیلی ها برساند که هر جا نیروهای این رژیم جعلی حضور داشته باشند، حزب الله نیز حاضر خواهد شد؛ همچنانکه ایالات متحده و صهیونیستها می کوشند پایگاههایی را در خلیج یا ترکیه برای هدف قرار دادن ایران ایجاد کنند، در صورت بروز جنگ، هم پیمان ایران نیز به لحاظ قوانین نظامی و سیاسی، حق استفاده از توانایی های نظامی خود برای کمک به آن را دارد.

به دنبال تهدید نصرالله، دستگاههای اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی با نظری دقیق به این مساله نگاه می کنند و از نابودی تاسیسات هسته ای اسرائیل در صورت آغاز درگیری آن با ایران، بیمناکند.

به این ترتیب با اینکه هیچگونه تهدیدی از سوی ایران در مورد به کارگیری سلاح هسته ای علیه اسرائیل نشده است، دبیر کل حزب الله هوشمندانه با تهدید به از بین بردن کامل زراد خانه دیمونا، اسرائیلی ها را وارد چالشی سخت کرده و در حقیقت راه را برای جنگ آمریکایی اسرائیلی علیه ایران و نیز هر گونه تهاجمی به لبنان را بسته است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.